Jak przygotować blok do szlifu?
Profesjonalny remont silnika wymaga fachowej weryfikacji i regeneracji newralgicznych detali. Jak zatem przygotować blok nim oddamy go w ręce szlifierza?

Nim jednak oddamy silnik w ręce specjalistów warto poświęcić trochę czasu na jego odpowiednie przygotowanie. Oczywiście jeśli nie czujemy się na siłach można wszystkie czynności związane z demontażem części silnika zlecić specjalistom z warsztatu, jednak pamiętajmy, że szlifiernie mają wysoką stawkę za roboczogodzinę.
Dlatego chcąc ograniczyć wydatki warto we własnym zakresie rozebrać silnik. W pierwszej kolejności pozbywamy się wszelkiego osprzętu silnika, takiego jak pompa wtryskowa, wodna, alternator, rozrusznik itd.

Jeśli motor wyposażony jest w wymienne tuleje cylindrowe, które kwalifikują się do wymiany, to po demontażu układu korbowo-tłokowego warto usunąć je z bloku. Kolejną sprawą jest demontaż wałka rozrządu oraz popychaczy. W celu sprawdzenia zużycia gniazd osadczych wałka rozrządu specjaliści i tak będą musieli go usunąć.

Oczywiście samo wykręcenie szpilek może nie być takie proste. Sprawdzonym sposobem mechaników jest kontrowanie dwóch nakrętek na szpilce, jednak w przypadku tych od głowic zawsze znajdzie się kilka uporczywych, które nie chcą dać się wykręcić. Dlatego polecam prosty przyrząd do ich demontażu.
Urządzenie ma karbowane kółko na mimośrodzie i dwa otwory o różnej średnicy do nasadzania na szpilkach. Takiemu sprzętowi nie straszna nawet zapieczona szpilka. Za pomocą tego przyrządu możliwe jest także wkręcanie szpilek.