Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Co trapiło 6. cylinder?

22.06.2020

Drukuj

Remont Ursusa 1204 de luxe: Co trapiło 6. cylinder?

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Prace remontowe nabierają tempa. Silnik naszego Ursusa jest przygotowany do wysyłki do szlifierni. Jednak by móc oddać poszczególne elementy wymagające regeneracji w ręce specjalistów trzeba wszystko zdemontować. Dlatego musiałem rozebrać cały silnik do gołego bloku. Wymaga to demontażu m.in głowicy, pompy wtryskowej, rozrządu oraz układu korbowo-tłokowego. Przy tej okazji okazało się co trapiło 6 cylinder, który podczas pomiaru ciśnienia sprężania miał najniższy wynik. Winę za taki stan rzeczy ponosi porysowany tłok. Rysy sugerują delikatne zatarcie się tłoka.

Demontując układ korbowo-tłokowy oceniliśmy kondycję wału korbowego. Co ważne wał jest nominalny, także po przeszlifowaniu wszystkich czopów z pewnością posłuży jeszcze wiele lat. Niestety zdecydowanie gorzej wygląda wałek rozrządu. Jest on wyszczerbiony w kliku miejscach i dodatkowo widać wyraźne ślady zużycia na krzywkach, więc element ten wymienimy na nowy. W nie najlepszej kondycji były również koła rozrządu, a zwłaszcza koło pośrednie, które kwalifikuje się do wymiany. Oczywiście jeśli będziemy wymieniali jedno koło, automatycznie musimy wymienić pozostałe.

Nasz Ursus po rozgrzaniu silnika nie miał zbyt wysokiego ciśnienia oleju. Po demontażu pompy olejowej zajrzałem do jej środka. Widoczne rysy na obudowach w miejscach współpracy z kołami zębatymi to jeden z powodów obniżenia ciśnienia w magistrali silnika. Kolejne to odśrodkowy filtr oleju, który mocno zużyty także wpływa na spadek ciśnienia oleju. Dlatego ten element zastąpimy przystawką do filtrów puszkowych.

Prace remontowe nie dotyczą jednak tylko silnika. Mamy już zregenerowany podnośnik hydrauliczny. Podzespół ten był w kiepskiej kondycji, jednak niektóre elementy, takie jak np. rozdzielacz czy cylinder udało się uratować i przywrócić im sprawność. Dodatkowo w podnośniku wymieniliśmy wał i ramiona, tak by móc doposażyć TUZ w dwa siłowniki wspomagające. Specjaliści zajęli się także wyregulowaniem wszystkich funkcji podnośnika.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Kryzys na rynku kwiatów. Żadna pomoc nie została jeszcze wypłacona

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody