Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Dziura w skrzyni biegów

06.07.2020

Drukuj

Remont Ursusa 1204 de luxe: Dziura w skrzyni biegów

Artykuł dostępny

r e k l a m a

W czasie kiedy eksperci dokonują regeneracji części silnika postanowiliśmy zabrać się za demontaż skrzyni biegów. Odłączyliśmy cały podzespół od tylnego mostu i w tym momencie spotkała nas pierwsza z niemiłych niespodzianek. Okazało się, że nakrętka mocująca wałek atakujący przekładni głównej jest uszkodzona. Ten element to bolączka Ursusów. W trakcie eksploatacji nakrętka ta często się odkręca. Tak też było w naszym przypadku.

Odkręcona nakrętka uszkodziła gwint na wałku, co sprawia, że konieczny będzie demontaż przekładni głównej i wymiana uszkodzonych części.

Kolejna niemiła niespodzianka to kiepski stan kół zębatych skrzyni biegów. Wyraźne ślady łuszczenia na średnicy podziałowej zębów, sprawiają, że będziemy musieli wymienić wszystkie elementy przekładni.

Dlatego mamy dla Was pytanie. Czy naszego Ursusa wyposażyć w tzw. szybką skrzynię biegów, umożliwiającą jazdę w transporcie z prędkością 40 km/h?  ZAGŁOSUJ TUTAJ.

Demontując skrzyię biegów odłączyliśmy skrzynię pośrednią i zdemontowaliśmy pokrywę skrzyni głównej. Jak się okazało w korpusie przekładni jest wywiercony dodatkowy otwór, który był nieudolnie zaślepiony. Po usunięciu wzmacniacza momentu obrotowego wyjaśniło się dla czego ktoś nawiercał korpus. Otóż zapewne luzowały się śruby mocujące przednią pokrywę skrzyni biegów i przez nawiercony otwór zaspawano je by się nie odkręcały. Teraz, niestety, jest problem z demontażem pokrywy.

Odwiedziliśmy także zakład szlifierski, w którym regenerowany jest silnik. Jak wiecie z poprzednich odcinków motor był mocno zużyty. Specjaliści zregenerowali głowice przystosowując ją jednocześnie do montażu turbosprężarki, sprawdzili osiowość łóż wału korbowego oraz przeszlifowali wał. Ten element był nominalny i tak jak wynikało z moich pomiarów, załapał się on na pierwszy wymiar naprawczy, więc z pewnością posłuży jeszcze wiele lat.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Ograniczenie tonażu na drodze gminnej

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody