Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Montaż tylnego mostu. Blacharka gotowa. Czy będzie klima?

02.10.2020

Drukuj

Remont Ursusa 1204 de luxe: Montaż tylnego mostu. Blacharka gotowa. Czy będzie klima?

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Nadszedł czas, aby naszego Ursusa zacząć składać w całość. Po otrzymaniu brakujących części zamiennych do tylnego mostu mogłem przystąpić do montażu przekładni głównej. Do nowej obudowy mechanizmu różnicowego przykręciłem koło talerzowe. Zmontowałem także mechanizm różnicowy i po nabiciu nowych łożysk oraz uszczelniaczy mogłem przystąpić do montażu przekładni w obudowie tylnego mostu. W przypadku tego podzespołu ważne jest aby zapewnić właściwy luz pomiędzy współpracującymi kołami zębatymi.

W ciężkiej serii Ursusa luz pomiędzy zębatką wałka atakującego a zębami koła talerzowego powinien wynosić od 0,18 do 0,4 mm, czyli całkiem sporo. Znacznie trudniej jest oczywiście zmierzyć ten luz. Ja ustawiłem tak luz miedzy zębny, żeby przekładnia obracała się luźno. Ważne jest także sprawdzenie poprawności zazębiania się współpracujących kół zębatych. W tym celu najlepiej wykorzystać kartkę papieru.
Mankamentem ciężkiej serii Ursusa jest odkręcająca się nakrętka mocująca wałka atakującego. Mechanicy rozwiązują ten problem zaspawując nakrętkę, jednak ja postanowiłem na solidny klej i myślę, że tak zabezpieczone połączenie nie powinno się odkręcać.

Oczywiście wcześniej zająłem się także zwolnicami. Po dokładnym oczyszczeniu detali okazało się, że koło koronowe prawej zwolnicy ma wyraźne ubytki materiału na zębach, więc musiałem je wymienić. Jak wiadomo koła zębate wymienia się parami, więc zakupiłem także nowe satelity. Po zamontowaniu hamulców mogłem przystąpić przykręcenia zwolnic do tylnego mostu.

Odwiedziliśmy także firmę Naglak i w tym odcinku zaprezentujemy proces malowania naszego Ursusa oraz pokażemy prace nad modernizacją kabiny. Jeśli chcecie się dowiedzieć, czy nasz ciągnik będzie wyposażony w klimatyzację zapraszam do oglądania filmu.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Pierwsze wnioski ze spotkania rolników z Timmermansem

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody