Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Tylny most rozkręcony!

15.09.2020

Drukuj

Remont Ursusa 1204 de luxe: Tylny most rozkręcony!

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Skrzynia biegów została skręcona ze skrzynią pośrednią. Niemal wszystko jest kompletne. Muszę jeszcze tylko zamontować układ filtrujący olej w przekładni i całość będzie gotowa do połączenia z silnikiem.

Po zmontowaniu układu przeniesienia napędu przyszedł czas na remont tylnego mostu. Jak wiecie z poprzednich odcinków w naszym Ursusie nakrętka mocująca wałek atakujący miała uszkodzony gwint.

Niestety, w ciężkiej serii Ursusa wałek ten jest zespolony z kołem zębatym atakującym koło talerzowe, a jak wiadomo przekładnie zębate wymienia się parami, dlatego konieczna jest wymiana obu współpracujących części. Po dokładnych oględzinach koła talerzowego okazało się, że jest ono także w nie najlepszej kondycji. Na kilku zębach, na średnicy podziałowej widać wyraźne ubytki materiału, co i tak kwalifikuje detale do wymiany.

Oczywiście nim przystąpiłem do demontażu przekładni głównej tylnego mostu musiałem odkręcić zwolnice. Obawiałem się ich stanu, gdyż wewnętrzna strona felg prawego i lewego koła tylnej osi miała wyraźne ślady wycieków oleju. Jakie było moje zaskoczenie, kiedy przy odkręcaniu korka spustowego okazało się, że w zwolnicach był jednak olej. Jest więc nadzieja, że podzespoły te nie będą w kiepskiej kondycji, choć na korku, zarówno jednej jak i drugiej zwolnicy było widać grubą warstwę opiłków i zanieczyszczeń, co może sugerować, że dawno nikt nie dokonywał wymiany oleju w tych podzespołach. Już wkrótce się o tym przekonamy, gdyż jak tylko zmontuje tylny most zabieram się za zwolnice.

Zdemontowałem także sprzęgło WOM. Jak się okazało podzespół ten był w kiepskim stanie. Tarczki były zużyte niemal w 100%, podobnie jak przekładki. Dodatkowo zaspawana końcówka z 6 frezami jest zaspawana, więc bez namysłów zamówiłem nowe kompletne sprzęgło WOM.

Miałem także nadzieję, że będę mógł pokazać efekt finalny malowania, jednak przywrócenie należytego stanu blacharce ciągnika wymaga sporego wysiłku. Elementy zostały oczyszczone dokładnie z wszelkich zanieczyszczeń i pozostałości lakieru. Następnie fachowcy z firmy Naglak musieli uzupełnić wszelkie barki w karoserii, a tych nie brakowało. Obecnie wszystkie elementy są wyszpachlowane i po wyschnięciu będą poddane dalszym przygotowaniom do malowania, wiec liczę, że w kolejnym odcinku zaprezentujemy finalny efekt pracy lakierników.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Rzepak: ceny rosną, rynek się ożywia

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody