StoryEditor

Kampania promocji wieprzowiny

Produkt polski” – wieprzowina, trwa kampania promująca polską hodowlę świń, żywiec, mięso i wyroby. Konsumenci doceniają ten znak.    
19.06.2020., 15:06h

Tylko mięso i wyroby pochodzące od świń urodzonych, odchowanych i ubitych w Polsce mogą być oznakowane logiem „Produkt polski”. Finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego kampania, ma na celu dotarcie do konsumentów, producentów, a także rolników, którzy mogą w ten sposób bezpłatnie oznakować swoje wyroby. Kampanię prowadzi Ogólnopolski Cech Rzeźników i Wędliniarzy. Byliśmy z aparatem podczas realizacji części programów telewizyjnych.  


Dobre i tradycyjne
Wszystko zaczyna się w chlewni. Odwiedziliśmy gospodarstwo Sławomira Homei z Chomętowa w pow. żnińskim, utrzymującego kilkanaście loch rasy puławskiej. To tutaj, mimo obostrzeń bioasekuracyjnych, ekipa telewizyjna nakręciła część programu, w którym rolnik mówił o tradycyjnej hodowli i żywieniu świń bez GMO. 

 Z Chomętowa tuczniki trafiają do ZM Kwiecińscy w Bożejewiczkach pod Żninem. Maciej Kwieciński płaci za nie 1 zł/kg więcej od ceny rynkowej żywca. W każdym z 20 sklepów należących do rodziny można kupić oznakowane logo „Produkt polski” mięso i wędliny tradycyjne. 

 
Konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej wybierają z półek sklepowych produkty oznakowane tym logo – mówił podczas realizacji programu Andrzej Zawistowski, właściciel masarni we Władysławowie w pow. żnińskim.

 

„Produkt polski” sięga dalej. Korzysta z niego również Waldemar Klorek – właściciel restauracji w Ostromecku pod Bydgoszczą. Restaurator zaopatruje się w wieprzowinę w ZM Kwieciński, dlatego jest pewny pochodzenia i jakości mięsa. Otwarcie mówi o tym, że konsumenci wracają ze względu na jakość jego potraw. 

 

Anna Kurek
Autor Artykułu:Anna Kurek

redaktor „top agrar Polska”, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli trzody chlewnej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. kwiecień 2024 10:05