Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Nasz test: Claas Arion 460

01.11.2020

Drukuj

Nasz test: Claas Arion 460

Artykuł t+

Dostarczony do testu Claas Arion 460 wyposażony był w ładowacz FL 120, którym pracowaliśmy podczas usuwania obornika, załadunku i transportu bel słomy oraz prac ziemnych. Ponadto traktor współpracował z 3-m broną talerzową i kultywatorem, 4-korpusowym pługiem z wałem Campbella i wozem asenizacyjnym o pojemności 10 tys. l. Wcześniej sprawdziliśmy go na hamowni.  

Osiągi na hamowni

Wszystkie Ariony z serii 400 mają 4-cylindrowe silniki FTP, o pojemności skokowej 4,5 l. W mocniejszych wersjach, w tym w testowanym 460, są turbosprężarki z zaworem upustowym spalin. Za spełnienie wymagań norm emisji (Stage IV/Tier 4 final) odpowiada układ złożony z katalizatora utleniającego (DOC) oraz układu selektywnej katalizy (SCR), wykorzystującego AdBlue.

Jak deklaruje producent, silnik osiąga 99 kW (135 KM) mocy nominalnej (wg ECE R 120) oraz 104 kW (140 KM) mocy maksymalnej. Nasze pomiary wykazały, że operator może rozporządzać mocą maksymalną zmierzoną na WOM 90,8 kW (123,4 KM), osiąganą przy 2050 obr./min. Natomiast pracując z prędkością nominalną (2200 obr./min) silnik osiąga 87,9 kW (119,5 KM), czyli dysponuje 3,1 kW (4,2 KM) mocy nadmiarowej. Powyższe parametry wskazują, że straty mocy na napęd wentylatora chłodnicy, osprzętu silnika oraz w przekładni nieznacznie przekraczają 8% mocy maksymalnej, to bardzo dobry wynik.

Mały apetyt na paliwo

Niewielkie straty mocy przekładają się na niskie zużycie paliwa. Potwierdza to zarówno wyjątkowo niska wartość jednostkowego zużycia paliwa –228 g/kWh, jak i niska wartość średniej z jednostkowego zużycia paliwa

Przeczytaj cały artykuł w wersji premium
dla prenumeratorów.

Jeśli jesteś prenumeratorem, lub wykupiłeś dostęp do serwisu - ZALOGUJ SIĘ
Nie masz wykupionego dostępu wybierz jedną z opcji:

Dla prenumeratorów

0,00 zł

Zaloguj się

Pojedynczy artykuł

3,69 zł

/ za artykuł

Zamawiam

Polecamy

Miesięczny dostęp
+ e-wydanie

19,90 zł

/ za miesiąc

Zamawiam

Mam już prenumeratę lub dostęp do t+ Zaloguj się

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Testowany traktor współpracował z wozem asenizacyjnym o pojemności 10 tys. l.
Dostarczony do testu Claas Arion 460 wyposażony był w ładowacz FL 120
Panormaiczna przednia szyba, to duże ułatwienie w pracy z ładowaczem.
Wszystkie Ariony z serii 400 mają 4-cylindrowe silniki FTP, o pojemności skokowej 4,5 l.
Testowany Arion miał system Telematics, dzięki któremu mogliśmy w szczegółach sprawdzić osiągi w różnych pracach.
Ponadto traktor współpracował z 3-m broną talerzową i kultywatorem, 4-korpusowym pługiem z wałem Campbella
Ciągnik ma też drugi wyświetlacz za kołem kierownicy, ale częściej korzystaliśmy z tego na prawym słupku kabiny – tak jest wygodniej.
Umieszczony w prawym słupku kabiny wyświetlacz CIS zbiera najważniejsze informacje o pracy ciągnika
... jak również pozwala na rejestrację wydajności pracy czy programowanie sekwencji czy funkcji automatycznych.
Przyjemne dla oka wnętrze współgra z sensownie rozmieszczonymi przyciskami i dźwigniami. Na pomarańczowo oznaczono przyciski obsługujące przekładnię.
Testowany model miał zestaw oświetlenia roboczego (4 reflektory z przodu i dwa z tyłu) dzięki czemu praca po zmroku przebiegała sprawnie.
Z prawej konsoli można również zmieniać zakresy prędkości i obsłużyć tempomat i podnośnik.
Do obsługi terminalu służy obracalny przycisk  i przycisk ESC na desce rozdzielczej – mało wygodne miejsce.
Plus za obsługę podnośnika, WOM i gniazda hydrauliki przyciskami na błotnikach.
Dzięki amortyzacji przedniej osi, TUZ i kabiny niemal niezauważalnie można rozpędzić się do prędkości nawet 46 km/h.
Nie spodobało nam się umieszczenie wlotu powietrza do filtru kabinowego nad błotnikiem – tu się bardzo kurzy.
Po uniesieniu maski od przodu jest suchy filtr powietrza (wkład wysuwa się w prawą stronę), następnie blok 5 odchylanych chłodnic: paliwa, klimatyzacji, oleju, powietrza doładowania oraz silnika. Dostęp do podstawowych elementów obsługi silnika jest dobry

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody