Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

TEST: Zgrabiarka Talex Spyder 360

08.04.2019

Drukuj

TEST: Zgrabiarka Talex Spyder 360

Artykuł dostępny

W trakcie pracy zgrabiarka opiera się na pięciu kołach: czterech wahadłowo zamontowanych pod wirnikiem marki Comer i jednym z przodu. Dlatego po wyregulowaniu wysokości pracy zębów nie trzeba było obawiać się o poprawne kopiowanie terenu. Odpowiada za to także podłużny otwór w przednim przegubie.

r e k l a m a

Regulacja wysokości roboczej

Regulacja wysokości roboczej odbywa się za pomocą korby ze śrubą kontrującą. Szkoda że producent nie wyprowadził jej do przodu maszyny umożliwiając regulację bez wychodzenia z kabiny. Każdorazowe wchodzenie między ramiona jest kłopotliwe. Przydałaby się skala, dzięki której można szybciej zapamiętać dane ustawienie zębów. Po wyregulowaniu maszyna bardzo dobrze spisała się w formowaniu pokosów z lucerny, przewiędniętej trawy i siana. W przypadku znacznych nierówności zęby nie były w stanie zebrać całości zgrabianego materiału, a obniżenie wysokości pracy skutkowało większym zanieczyszczeniem paszy. Trzeba tu znaleźć złoty środek.

Polecany artykuł

Nasz test: Przetrząsacz Kowalscy PKM53

Składanie do transportu

Talex Spyder ma dziewięć ramion w tym cztery składane do transportu – po dwa z lewej i prawej strony. Każde ramię uzbrojone jest w trzy podwójne zęby, które łatwo wymienić. Jego długość mierzona od środka przekładni to 150 cm. Maszyna zgrabia więc na szerokości  3 m. Zgrabiarka ma prostą regulację szerokości pokosu. Fartuch pozwala na odkładanie pokosu w 5 różnych pozycjach, w zakresie od 50 do 150 cm.  Podobało nam się zabezpieczenie transportowe – wystarczy zablokować w specjalnym uchwycie położenie jednego ramienia. Brak zastrzeżeń do składania ramion na czas transportu. Nieco trudności sprawiło nam składanie osłon. Wprawdzie unoszenie osłon ułatwiają sprężyny, ale ich zabezpieczenie wymaga wysunięcia sworznia – producent mógłby to poprawić zastępując to np. zatrzaskiem. W koźle zawieszenia dwa otwory transportowe i jeden podłużny – roboczy.

Praca na uwrociu

Minusem maszyny jest praca na uwrociach. Wprawdzie Spyder ma system dwóch cięgien, które pozwalają na wychylenie zaczepu do 20 stopni w lewo lub w prawo, niestety to za mało na wykonanie nawrotu (nawet po dużym łuku) w pozycji roboczej. W efekcie na uwrociach i podczas omijania np. drzew opony tarły o podłoże więc za każdym razem trzeba było unieść maszynę. Konstruktorzy powinni więc zwiększyć możliwość wychylenia maszyny, przynajmniej do stopnia pozwalającego pokonywać delikatne łuki. Warto podkreślić, że cięgna sterujące po uniesieniu samoczynnie usztywniają przegub – plus.

ZOBACZ FILM Z TESTU!

talex spyder test

Więcej w kwietniowym numerze „top agrar Polska”
talex_test_zgrabiarki_top_agrar_Polska_kwiecień

Polecane dla Ciebie:

article icon

Lokalizacja obiektu

Czytaj

Zobacz wideo

Nasz test: Zgrabiarka Talex Spyder 360

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

. Po wyregulowaniu maszyna bardzo dobrze spisała się w formowaniu pokosów z lucerny, przewiędniętej trawy i siana.
. Po wyregulowaniu maszyna bardzo dobrze spisała się w formowaniu pokosów z lucerny, przewiędniętej trawy i siana.
Na czas transporty zgrabiarki Taleź część ramion składa się, a na pozostałe trzeba nałożyć osłony.
Zgrabiarka ma prostą regulację szerokości pokosu. Fartuch pozwala na odkładanie pokosu w 5 różnych pozycjach, w zakresie od 50 do 150 cm.
Zgrabiarka ma prostą regulację szerokości pokosu. Fartuch pozwala na odkładanie pokosu w 5 różnych pozycjach, w zakresie od 50 do 150 cm.
Dodatkowe koło podporowe zamontowane z przodu maszyny ułatwia kopiowanie terenu.
Blokada osłony na czas transportu.
Spyder ma system dwóch cięgien, które pozwalają na wychylenie zaczepu do 20 stopni w lewo lub w prawo, niestety to za mało na wykonanie nawrotu (nawet po dużym łuku) w pozycji roboczej.
Maszyna ma dziewięć ramion w tym cztery składane do transportu – po dwa z lewej i prawej strony.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody