Sokołów podsumowuje rok

Sokołów podsumowuje rok

– W nadchodzącym roku zamierzamy nadal edukować konsumentów i przekonywać ich, jak istotna jest dbałość o jakość produktów – zapowiada Bogusław Miszczuk, prezes zarządu Grupy Sokołów S.A., podsumowując miniony rok.

Wzrost sprzedaży  o 3%, większa w stosunku do ubiegłego roku o ok. 15 tysięcy t produkcja mięs i wędlin, 5,7 mln przejechanych kilometrów, ponad 3,5 tysiąca nowych klientów, 11 nowych sklepów i 250 dodatkowych miejsc pracy – to najważniejsze dane w bilansie Grupy Sokołów S.A., która w komunikacie prasowym podsumowała wyniki za 2016 rok.


Wśród produktowych nowości firma wymienia m.in. roladę mięsną dedykowaną tym, którzy nie chcą tracić czasu na przygotowanie dania oraz wołowe i wieprzowe wyroby SlowCooked, przygotowane w oparciu o przepisy restauracyjne. Ciekawostkę stanowiły też nietypowe elementy mięsne, które nieczęsto goszczą na stołach konsumentów w Polsce, np. policzki wołowe i goleń wołową. Nie zabrakło też szerokiej gamy burgerów z polskiej wołowiny, propozycji grillowych dla całej rodziny, nowych produktów wędzonych oraz konserw Premium, bez dodatku konserwantów. Z kolei z myślą o osobach z nietolerancją glutenu lub celiakią, firma wprowadziła na rynek bezglutenowe snacki, Kiełbasę polską, czy Gold Salami delikatesowe, a jednocześnie zapowiada sukcesywne powiększanie tego rodzaju oferty.

– Mijający rok to także owocna współpraca międzynarodowa. Dla naszych produktów swoje rynki otworzyły takie kraje jak Katar, Chile. Snacki i Kabanosy międzynarodowe podbijają Amerykę. Odnotowaliśmy kilkukrotnie wyższą sprzedaż tych produktów i cieszymy się, że zdobyły tak wielką popularność za granicą – podsumowuje Bogusław Miszczuk, prezes zarządu Grupy Sokołów S.A.

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej chcą wiedzieć co kupują – oprócz wspomnianych nowych sklepów  z tradycyjnymi ladami – Sokołów przygotował też ofertę dla szefów kuchni, restauratorów i rynku HoReCa. Wszystko to za sprawą niemal 120 mln złotych, które firma przeznaczył na zdobywanie nowych rynków i wdrażanie nowych technologii.

Kluczowe znaczenie dla rozwoju marki miły także prowadzone z dużym rozmachem kampanie reklamowe. Przykładem jest „Projekt Plaża”, w ramach którego w wakacyjnych miesiącach Strefa Sokołowa gościła w ośmiu nadmorskich miejscowościach. Co weekend odwiedzało ją ok. 25–37 tys. osób, które mogły m.in. korzystać z kulinarnej wiedzy i doświadczenia szefa kuchni Sokołów Dominika Moskalenko.

Z kolei w ramach flagowego projektu edukacyjnego realizowanego w Akademii Smaku Sokołów – „Smaki dobrego życia”, firma gościła wielu blogerów kulinarnych i dziennikarzy, którzy mogli poznać wszystkie walory mięs oraz poznać nowe sposoby na ich przygotowanie.

– Stawiamy sobie za cel promocję zdrowego trybu życia, poprzez propagowanie sztuki kulinarnej zgodnej z najnowszymi trendami żywieniowymi. Podczas cyklicznie organizowanych warsztatów, poruszamy różnorodne zagadnienia z obszaru szeroko pojmowanej jakości życia – łącząc aspekty żywieniowe ze zdrowym trybem życia i kulturą – czytamy w komunikacie prasowym firmy.

Sokołów w dalszym ciągu rozwijał też program „Razem w Przyszłość”. W ramach niego rolnicy mogli uczestniczyć w spotkaniach szkoleniowych, a firma poparła inicjatywę wprowadzenia Kompartmentu, który gwarantowałby prowadzenie normalnej  produkcji i obrotu w ramach zamkniętych kręgów, gospodarstwom profesjonalnie zajmującym się produkcją trzody przy zachowaniu procedur bezpieczeństwa produkcji i bioasekuracji.

Z koli w ramach programu „Na ścieżce zdrowia” Grupa Sokołów S.A. umożliwiła pracownikom z powiatu sokołowskiego skorzystanie z bezpłatnego badania tomografii komputerowej płuc, mammografii i cytologii w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych.

opr. mj
Fot. Sokołów

 

 

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Chcesz mieć nieograniczony dostęp do najlepszych informacji rolniczych? Skorzystaj z oferty naszej prenumeraty.
Pokaż komentarze

Zobacz także

więcej artykułów z tej kategorii