StoryEditor

Nowe ładowarki teleskopowe New Holland

Firma New Holland nieustannie udoskonala paletę oferowanego sprzętu. Przykładem mogą być zmodernizowane ładowarki teleskopowe serii LM.
29.11.2017., 16:11h
Pierwszą zmianę zauważymy po uniesieniu pokrywy silnika. Jednostki napędowe nowych ładowarek muszą spełniać normy emisji spalin Tier 4B. Dostosowanie do aktualnych wymogów normy Tier 4B oznacza, że w gamie ładowarek LM wykorzystywana jest technologia ECOBlue Hi-eSCR sprawiająca, że maszyny te są przyjazne dla środowiska. Dodatkowo w modelach LM6.32, LM7.35 i LM9.35 zwiększono moc maksymalną silnika o 12 KM do 133 KM, natomiast w modelach LM6.35 Elite i LM7.42 Elite moc została podniesiona o 3 KM do poziomu 146 KM.

To nie jedyne zmiany dokonane przez producenta. Ładowarki mają zmodernizowaną przekładnię Powershift (4x3). Zaprojektowano na nowo przełożenia biegów, zapewniając lepsze właściwości pokonywania wzniesień i parametry uciągu przy prędkościach transportowych. Tylna oś napędowa może być wyposażona w mechanizm różnicowy zwiększający siłę uciągu w ciężkich warunkach. Ponadto ładowarki można wyposażyć w pompę hydrauliczną o zmiennym wydatku i wydajności 140 l/min oraz opcjonalny kąt załadunku łyżki wynoszący 142 stopnie. W standardzie modele LM6.32, LM7.35 i LM9.35 wyposażone w pompę zębatą o wydatku 120 l/min oraz kąt załadunku łyżki 128 stopni. 

Wyposażenie opcjonalne obejmuje także nowe pakiety oświetlenia. Użytkownik może wybrać do dziesięciu świateł LED o mocy 2500 lumenów, zapewniających dobrą widoczność po zapadnięciu wzroku. Dostępne są również dodatkowe, przednie i tylne schowki na narzędzia. Modele Elite można teraz doposażyć w dodatkowy przełącznik kierunku jazdy na kolumnie kierownicy, podwajając dotychczasowe sterowanie kierunkiem jazdy usytuowane na głównym joysticku.

Pozostałe usprawnienia obejmują nowe uszczelnienia wysięgnika, zapobiegające gromadzeniu się kurzu i zanieczyszczeń wewnątrz jego przesuwnych sekcji, oraz funkcję uwalniania ciśnienia w pomocniczym układzie hydraulicznym, dzięki czemu wymiana osprzętu czołowego odbywa się łatwiej i szybciej.   pt
Fot. firmowe
Pawel Twardowski
Autor Artykułu:Pawel Twardowski
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
24. kwiecień 2024 03:47