Opony na grubym lodzie

Opony na grubym lodzie

Im bardziej niecodzienną akcję zrobi producent, tym większy podziw fanów techniki. Smaczku dodaje jazda ciągnikiem na jeziorze Bajkał. Dodajmy - na zamarzniętym jeziorze.

r e k l a m a

Nawet lepiej, że informacja ta dotarła do nas w czerwcowe upały, bo lód w takie dni ma właściwości kojące. Kto wpadł na taki pomysł? Mitas, Rostselmash i magazyn National Geographic. Właśnie te marki zainicjowały ekspedycję, mającą podnieść świadomości wyjątkowości ekosystemu jeziora Bajkał w Rosji.

W marcu 2017 r. miała miejsce niecodzienna sesja filmowo-fotograficzna przy minus 25 stopniach C. Do tego zadania wystawiono ciągnik Versatile 2375 na bliźniaczym ogumieniu Mitas 520/85R42 AC85. Chodziło o to, aby pokazać, że opony Mitas mogą pracować w trudnych warunkach. W marcu lód na jeziorze Bajkał miał grubość ok. 1 metra, więc nie było obaw, że załamie się pod ważącym 11 690 kg traktorem Rostselmash o szerokości 5,5 m

Mitas i Rostselmash to wieloletni partnerzy biznesowi. Mitas, należący do grupy Trelleborg jest na rynku rosyjskim dostawcą oryginalnego wyposażenia ciągników uniwersalnych oraz sprzętu z górnej półki w opony. Ogumienie AC85 wykorzystane do ekspedycji na jeziorze Bajkał, to opona radialna o takiej charakterystyce, która pozwala stosować je na polu i drodze. Charakterystyczną cechą opony Mitas AC85 jest duża powierzchnia styku, aby zapewnić lepszą trakcję.

Warto dodać, że Mitas produkuje i dystrybuuje opony pod własną marką i Cultor. Producent ma trzy zakłady w Republice Czeskiej, po jednym w Serbii, w Słowenii i w Stanach Zjednoczonych.
oprac. jj

Fot. firmowe

Zainteresował Cię ten artykuł? Chcesz mieć nieograniczony dostęp do najlepszych informacji rolniczych? Skorzystaj z oferty naszej prenumeraty.
Pokaż komentarze

Zobacz także

więcej artykułów z tej kategorii