Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

W Europie ekologia na topie

05.09.2016

Drukuj

W Europie ekologia na topie

Zarejestruj się i zaloguj aby przeczytać kolejne 3 artykuły.
Wszystkie przeczytasz dzięki prenumeracie lub kupując dostęp.

Zarejestruj się lub Zaloguj się

Czytaj bez ograniczeń

Kup dostęp

r e k l a m a

Konsumenci w wielu krajach Europy Zachodniej coraz chętniej sięgają po produkty oznaczone zielonym listkiem certyfikowanej produkcji ekologicznej. Jednak produkcja ekożywności w naszym kraju to wciąż bardzo niszowa dziedzina – przynajmniej jeżeli chodzi o rolnictwo.

W przypadku przetwórstwa, a szczególnie handlu, sytuacja wygląda już zupełnie inaczej. Ekoproduktami handlują już nie tylko małe sklepiki, ale także duże sieci handlowe dostrzegły rosnący szybko popyt na takie produkty i poszerzają swoją ofertę, niestety, opierając się głównie na importowanych produktach. I tak w każdym szanującym się markecie kupimy ekologiczne bakalie czy makaron, ale na ekologiczną marchewkę czy ziemniaki nie ma już co liczyć. Po takie produkty trzeba udać się na bazar ekologiczny albo kupić za pośrednictwem coraz liczniejszych sklepów internetowych. Jednak tu kupujących często od ekologii odstraszają ceny, bo za ekologiczne produkty dostarczone do domu trzeba słono zapłacić. Jednak zainteresowanie jest.

Rynek rośnie szybko

Szacunkowa wartość rynku żywności ekologicznej w naszym kraju w ubiegłym roku wyniosła ok. 700 mln złotych – czyli zaledwie ok. 0,3% całego rynku żywnościowego. W tym roku ma przekroczyć już 1 mld zł. Jednak popyt na ekoprodukty rośnie dynamicznie od kilku lat – zaledwie 5 lat wcześniej – w 2011 roku – polski rynek żywności ekologicznej był wyceniany na ok. 500 mln zł. Przykład wielu krajów Europy Zachodniej wskazuje, że rynek ten może w najbliższych latach nadal rosnąć w tempie od kilku do nawet kilkudziesięciu procent rocznie.

gi

Cały artykuł przeczytasz w najnowszym, wrześniowym wydaniu "top agrar Polska" od str. 30. Zachęcamy do lektury!


Widziałeś już nasze video "Joanna Rybak (De Heus): Pomagamy naszym klientom"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody