Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody

Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Co rolnik jeść powinien, czyli 7 zasad zdrowego odżywiania

01.04.2018

Drukuj

Co rolnik jeść powinien, czyli 7 zasad zdrowego odżywiania

Artykuł dostępny

Dietetyk poleca:

r e k l a m a

  1. Na początek dnia: dobre będą kanapki z jajem gotowanym na miękko, jajecznica z pieczarkami smażona na maśle klarowanym z pełnoziarnistym pieczywem, owsianka lub jaglanka na mleku z dodatkiem orzechów i świeżych owoców, płatki owsiane i orzechy zalane na noc jogurtem.
  2. Na sycący obiad: należy przygotować 50% talerza warzyw świeżych lub gotowanych na parze albo duszonych z łyżką oliwy z oliwek lub oleju lnianego, 25% talerza kaszy, ryżu, makaronu pełnoziarnistego, ziemniaków, 25% talerza chudego mięsa, ryby, jaj albo twarogu.
  3. Jako przekąskę: wybierz owoc, warzywo w formie pasków marchwi, pietruszki, selera naciowego, koktajl z kefiru, maślanki i banana, garstkę orzechów bez soli i tłuszczu, jogurt naturalny, serek wiejski.
  4. Dobry owoc: to sezonowy i od lokalnych dostawców, np. jabłko, śliwki, porzeczki
a także cytrusy i banany.
  5. Zdrowe warzywo: im bardziej kolorowe, tym lepiej, np. jarmuż, brokuł, papryka, szpinak, burak, marchew, natka pietruszki.
  6. Do picia: najlepsza jest woda mineralna, herbaty ziołowe, soki 100%, kawa zbożowa, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, kawa bez cukru i z niewielką ilością mleka 1,5%.
  7. Odradzam: słodzone napoje i dosładzane produkty mleczne, wyroby cukiernicze, zupki w proszku, dania gotowe do podgrzania, wszelkie potrawy typu fast food, nadmiar słodyczy, kofeiny i alkoholu.

Wywiad z dietetykiem Nicol Sobieraj do przeczytania w kwietniowym numerze top agrar Polska.

Agata Dobak

Polecane dla Ciebie:

article icon

Płoną tankowce - ropa na giełdach w górę, rzepak na Matifie drożeje

Czytaj

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii