Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Dobra kasza na lato

29.06.2017

Drukuj

Dobra kasza na lato

Artykuł dostępny

Kasza nadaje się na obiad, kolację, przekąskę. Dlatego powinniśmy jadać ją, zwłaszcza teraz, kiedy możemy przygotować ją z warzywami i owocami.

r e k l a m a

Kasza jęczmienna wpływa m.in. na zwiększenie odporności, dzięki dużej ilości cynku i β-glukanów, które wraz z arabinoksylanami, również obecnymi w kaszy jęczmiennej, korzystnie działają 
na metabolizm glukozy, zabezpieczając przed drastycznym wzrostem stężenia cukru we krwi.
 – Nie wiecie jak zachęcić dzieci do jedzenia kaszy? Gotujcie z nimi, „kolorujcie” potrawy
 i od najmłodszych lat umożliwiajcie pociechom próbowanie wszystkiego, co przygotujecie. Na początek zachęcam Was do wypróbowania mojego przepisu na pysznie różową zupę rzodkiewkową ozdobioną zielonym pesto z liści rzodkiewek z solidną porcją kaszy jęczmiennej. Takie połączenie przypadnie 
do gustu zarówno najmłodszym, jak i tym trochę starszym – mówi Anna Kosterna-Kaczmarek, blog „Czosnek w pomidorach", ambasadorka kampanii „Lubię kaszę’.

Owsiana to drobna kasza, która stanowi źródło białka, a także błonnika pokarmowego. Zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E), a także cynk, miedź i selen. Z kolei pęczak (odmiana kaszy jęczmiennej) zawiera węglowodany złożone, które wolno, lecz systematycznie uwalniane są do krwioobiegu, zapewniając tym samym odpowiednią dawkę energii na cały dzień.
– Placuszki owsiane z wędzonym pstrągiem i gęstym jogurtem to idealny pomysł na drugie śniadanie dla naszych maluchów. Są one nie tylko idealnym źródłem energii, ale również dostarczą im niezbędnych kwasów tłuszczowych, jodu i selenu, które wspierają układ nerwowy wspomagając procesy myślowe – zachęca Anna Kowalczyk, blog „Nasza Kasza”, ambasadorka kampanii „Lubię kaszę”. – Moje kulinarne inspiracje to prawdziwe ukoronowanie sezonowości! Pęczak ze szparagami i botwinką jest doskonałym źródłem witamin, głównie z grupy B, a także żelaza, cynku i potasu. To danie obiadowe szczególnie polecam kobietom w ciąży, a także w okresie laktacji, gdyż jest łatwostrawne, pełnowartościowe i niesamowicie pyszne – przekonuje.

Polecany artykuł

Prosty obiad na żniwa: pseudo strogonow z indyka

Kasza jaglana bogata jest w białko, a także minerały (żelazo, cynk, czy kwas foliowy), dzięki czemu będzie zapobiegać występowaniu anemii u naszych pociech. Jaglana to doskonałe źródło krzemu, który odpowiedzialny jest za prawidłowy wzrost młodych kości.
– Babeczki jaglane mojego autorstwa, w towarzystwie dojrzewających w słońcu polskich truskawek, posypane płatkami migdałowymi są łatwe do przygotowania, zdrowe, miękkie i wilgotne. Idealnie sprawdzą się jako deser, dodatek do popołudniowej herbaty albo w ramach drugiego śniadania – 
w pracy lub w szkole – mówi Justyna Ratajczak, blog „Tysia gotuje”, ambasadorka kampanii „Lubię kaszę”.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Zbiory słonecznika 2019: niskie nakłady, nowe możliwości zbytu

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody