Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Bydło>Rynek mleka>

A. Maliszewska o kryzysie na rynku mleka: Niesprzedane mleko może popłynąć parkingami przed sklepami

Obrazek

Agnieszka Maliszewska, dyrektor zarządzająca Polskiej Izby Mleka i wiceprzewodnicząca COGECA komentuje noworoczny kryzys na rynku mleka i zaznacza, że jedynymi beneficjentami w tej sytuacji są sieci handlowe. Czy UOKIK odpowie na apel?

 

Aneta Lewandowska2 lutego 2023, 13:27

O kryzysie na rynku mleka 

Agnieszka Maliszewska, ekspertka branży mleczarskiej i pomysłodawczyni Polskiej Izby Mleka opisała na LinkedIn obecną sytuację na rynku mleka i fakt, że trend spadkowy w skupie mleka, który rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku, nadal postępuje.  

„Tylko nieliczni zdecydowali się na utrzymanie stawek, choć wiadomo, że obniżki cen w skupie są nieuniknione. Jeśli zakład/spółdzielnia ma przerwać ten kryzys musi obniżyć ceny.”

Ekspertka zauważa, że rosnące koszty produkcji i inflacja przyczyniają się do kryzysu.

„Przy tym wszystkim przedsiębiorstwa obserwują wzrastające niemal codziennie koszty produkcji. Rosną ceny energii (czekamy na decyzję rządu w zakresie stabilizacji cen); ceny paliwa, koszty pracy, ceny opakowań, eksport staje się coraz mniej opłacalny, ponieważ w podobnej sytuacji są dziś inne kraje. Do tego ogromna #inflacja, która czyni ten czas jeszcze trudniejszym. 

Wiele zakładów odnotowuje straty. Zaczął się potężny kryzys, o którym mówiło się od kilku miesięcy. Dziś to już #fakt”

Sieci handlowe jedynym beneficjentem kryzysu

Agnieszka Maliszewska w ostrych słowach komentuje działania sieci handlowych, które w jej ocenie są jedyną stroną, która w tej trudnej sytuacji nie jest poszkodowana, w przeciwieństwie do producentów, dostawców i konsumentów:

„A tu jeszcze nieustanna presja ze strony #sieci #handlowych, które wręcz w szalony sposób naciskają na dostawców, by obniżyli ceny swoich produktów. 

Czy my jako #konsumenci widzimy te obniżki w sklepach? #NIE !!! 

W czasie, kiedy koszty produkcji w zakładach i spółdzielniach mleczarskich wzrosły o 60-70 procent, branża tylko w 20 proc. przeniosła te koszty na konsumentów. 

A ile płacimy w sklepach? Codziennie więcej. Co to znaczy? JEDYNYM BENEFICJENTEM KRYZYSU SĄ SIECI HANDLOWE !!!”

UOKIK powinien skontrolować działania sieci handlowych

Ekspertka branży mleczarskiej zaapelowała też do prezesa UOKIK o podjęcie kontroli sieci handlowych.

„Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest to próba świadomego niszczenia polskiego mleczarstwa? 

Apeluję do UOKiK o podjęcie działań sprawdzających, czy czasami nie jest tu nadużywana przewaga kontaktowa. Mam nadzieję, że Prezes Tomasz Chróstny zechce zagłębić się w temat. 

Rolnicy i spółdzielnie w tym czasie stanowią jedność i razem chcą przerwać ten #kryzys. A jak chcą to wykorzystać sieci? Opowiedz jest oczywista. #Spółdzielczość jest naszą mocną stroną. Nie zapominajcie o tym. 

Swój komentarz Maliszewska kończy ostrzeżeniem:

I mały apel - #Handlowcy z sieci, którzy tak chętnie wykorzystujecie moje wypowiedzi zapraszam do wnikliwej analizy tekstu, oby ze zrozumieniem i refleksją, to bo niesprzedane mleko może popłynąć parkingami przed waszymi sklepami. 

al na podst. LinkedIn/Agnieszka Maliszewska

fot. EnvatoElements



Picture of the author
Autor Artykułu:Aneta Lewandowska
Pozostałe artykuły tego autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)