Ta strona używa cookie w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki.

Zgadzam się

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Portal partner

GDT i EEX stworzą europejską platformę aukcyjną

05.09.2017

Drukuj

GDT i EEX stworzą europejską platformę aukcyjną

Artykuł dostępny

Internetowa platforma Global Dairy Trade w ciągu miesiąca dwukrotnie przeprowadza aukcje dla dużych ilości podstawowych produktów mleczarskich. Jest to największa aukcja tego typu na świecie, skupiająca ponad 520 licytatorów z 80 krajów. Zmiany stawek produktów sprzedawanych na aukcjach nowozelandzkiej platformy istotnie wpływają na trendy cenowe na całym świecie.

r e k l a m a



EEX (European Energy Exchange) oferuje w kontraktach terminowych odtłuszczone mleko w proszku, masło i serwatkę w proszku. Od momentu wejścia na rynek towarów rolniczych, EEX odnotowuje coraz wyższe poziomy sprzedaży i rekordowe wzrosty. 


W ciągu najbliższych kilku miesięcy GDT i EEX będą prowadzić rozmowy z kupcami i sprzedawcami, by jak najszybciej stworzyć odpowiednią dla warunków europejskich platformę aukcyjną. 


Sasha Siegel, kierownik ds. towarów rolnych EEX twierdzi, że takie działanie przyniesie zyski dla całego łańcucha produktów mlecznych dzięki otwarciu nowych kanałów eksportowych.


Eric Hansen, dyrektor GDT mówi, że EEX jest jedynym operatorem na europejskim rynku, który odnotowuje tak wiele kontraktów terminowych i współpraca jest częścią wewnętrznej strategii rozwojowej GDT.
Jak zaznacza Hansen, potrzeba jeszcze przeprowadzić dokładną ocenę rynku, bo każdy z nich jest inny i ma swoje potrzeby. Żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom producentów i kupców na rynku europejskim, konieczna jest dokładna analiza.


W ciągu kilku tygodni przedstawiciele GDT/EEX spotkają się z zarządami największych firm i kooperatyw europejskiego mleczarstwa. Spotkania mają na celu przede wszystkim przedstawienie profitów płynących ze współpracy z nowo powstałym mechanizmem.
W Stanach Zjednoczonych GDT wprowadza pierwszy duży kanał sprzedaży produktów laktozowych. Europa ma być kolejnym rynkiem, na którym taki kanał się pojawi. 


Wczoraj, 4 września firmy podpisały list intencyjny w sprawie stworzenia nowej platformy. Oficjalnie aukcje mogą ruszyć już w perspektywie kilku miesięcy.
Wtedy też dowiemy się, jak nowy mechanizm wpłynie na ceny na europejskim rynku mleczarskim.

al na podst. GDT
fot. GDT/EEX

Polecane dla Ciebie:

article icon

Łowczy milczy, sołtys odmawia, a wójt liczy głosy

Zamów wersję premium

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii