Rynek produktów mlecznych rozwija się

Po latach wzrostu, sprzedaż ustabilizowała się, rośnie nadal jej wartość. Kołem napędowym są stale zmieniające się trendy konsumenckie.
Prognozy agencji badawczej Euromonitor zakładają, że średniorocznie wzrost wartości sprzedaży nabiału wyniesie 1,5 proc. w kolejnych latach, aż do 2021 roku. W ciągu roku natomiast rynek produktów mlecznych wzrósł o 6%.
– Dużą szansą dla branży mleczarskiej są nowe trendy handlowe i poszukiwanie przez konsumentów wysokiej jakości produktów m. in. bez GMO czy ekologicznych, dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających np. wegetarian, sportowców, czy po prostu osób otwartych na nowe smaki i poszukujących specjalnych funkcji produktów np. wspomaganie odporności czy witalności. Jest to perspektywiczna kategoria produktów – stwierdza Agnieszka Szpaderska dyrektor WorldFood Poland.
Ceny nabiału w ostatnich latach wzrosły o 5,9%, a mimo tego nie spadł na nie popyt.
Według ekspertów World Food Poland na polskim stole średnio 5 razy w tygodniu goszczą serki białe i twarogi, serki śmietanowe do rozsmarowania na pieczywie, oraz serki wiejskie.
Jednym z trendów żywieniowych jest spożywanie produktów mlecznych pozbawionych laktozy, a rynek tych produktów cały czas rośnie. World Food Poland szacuje, że w niedalekiej przyszłości udział produktów bezlaktozowych może sięgnąć nawet 10% całego rynku mleczarskiego.
– Rynek kefirów wart jest ponad 2 mld 286 mln złotych i w przeciągu roku wzrósł wartościowo i ilościowo o 6,5%. Największą popularnością wśród konsumentów cieszy się jogurt naturalny, któremu przypada 88,1% rynku w ujęciu wartościowym. Rynek jogurtów pitnych wart jest ponad 551 milionów złotych, a wielkość sprzedaży to przeszło 72 miliony kilogramów – wymieniają eksperci World Food Poland.
oprac. dkol na podst. worldfood.pl
– Dużą szansą dla branży mleczarskiej są nowe trendy handlowe i poszukiwanie przez konsumentów wysokiej jakości produktów m. in. bez GMO czy ekologicznych, dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających np. wegetarian, sportowców, czy po prostu osób otwartych na nowe smaki i poszukujących specjalnych funkcji produktów np. wspomaganie odporności czy witalności. Jest to perspektywiczna kategoria produktów – stwierdza Agnieszka Szpaderska dyrektor WorldFood Poland.
Ceny nabiału w ostatnich latach wzrosły o 5,9%, a mimo tego nie spadł na nie popyt.
Według ekspertów World Food Poland na polskim stole średnio 5 razy w tygodniu goszczą serki białe i twarogi, serki śmietanowe do rozsmarowania na pieczywie, oraz serki wiejskie.
Rośnie rynek produktów bez laktozy
Jednym z trendów żywieniowych jest spożywanie produktów mlecznych pozbawionych laktozy, a rynek tych produktów cały czas rośnie. World Food Poland szacuje, że w niedalekiej przyszłości udział produktów bezlaktozowych może sięgnąć nawet 10% całego rynku mleczarskiego.
– Rynek kefirów wart jest ponad 2 mld 286 mln złotych i w przeciągu roku wzrósł wartościowo i ilościowo o 6,5%. Największą popularnością wśród konsumentów cieszy się jogurt naturalny, któremu przypada 88,1% rynku w ujęciu wartościowym. Rynek jogurtów pitnych wart jest ponad 551 milionów złotych, a wielkość sprzedaży to przeszło 72 miliony kilogramów – wymieniają eksperci World Food Poland.
oprac. dkol na podst. worldfood.pl
Przeczytaj również
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora