SIMA: Samson przejął markę Pichon, ale obie strony wygrały
Jeszcze dwa lata temu zastanawialiśmy się jak dalej firma Samson ma funkcjonować w Europie. Od tego czasu mocno rozbudowaliśmy nasz zakład w Danii i znacznie zwiększyliśmy potencjał sprzedaży maszyn przejmując francuską markę Pichon – powiedział w trakcie targów Sima Lars Henriksen – szef Grupy Samson Agro.

– Zdecydowaliśmy się na kupno rodzinnej firmy Pichon, bo nasza oferta i zasięg działania wzajemnie się uzupełniają – podkreśla Henriksen (foto). Samson pozycjonuje się jako producent sprzętu dla rolników i usługodawców, którzy rocznie transportują od 50 - 100 tys. m3 gnojowicy. Z kolei oferta Pichon dostosowana jest głównie do rolników nawożących na mniejszą skalę, w granicy 25 tys. m3 rocznie. Ponadto Pichon to bardzo silna marka we Francji, gdzie jest liderem na rynku wozów asenizacyjnych, jak również w pozostałych krajach Europy. Z tego względu marka Pichon nie zniknie z rolniczej mapy Europy, mimo że będzie w rękach firmy Samson.
Po restrukturyzacji obrót marki Pichon ma ukształtować się na poziomie 33 mln euro (spadek o 12 mln), podczas gdy dla marki Samson wynieść ma ok. 43 mln euro. W połączeniu możliwości produkcyjnych kierownictwo spółki Samson Agro upatruje ograniczenia kosztów produkcji. Jak zaznacza Henriksen, w zależności od typu maszyny ok. 70-80% ceny to koszt materiałów z zewnątrz, jak osie, koła, stal, pompy, hydraulika czy systemy sterujące.
Przeczytaj także:
Przeczytaj również
Stoisko Pichon w trakcie targów SIMA
Stoisko Samson w trakcie targów SIMA