StoryEditor

Romet - reaktywacja, czyli powrót legendarnych jednośladów

Któż z nas nie pamięta Komara czy motorynki, ikony polskich jednośladów? Sprzęt ten zmechanizował polskie społeczeństwo. Na Komarach jeździli listonosze, urzędnicy, młodzi i starzy.
02.06.2017., 14:06h

Pod koniec lat 60. ubiegłego wieku Romet miał monopol na krajowym rynku. Aż 98% motorowerów poruszających się po naszych drogach i bezdrożach miało na baku znaczek Pegaza. Nic w tym dziwnego, gdyż motorowery Rometu były cenione także na zagranicznych rynkach.

W latach świetności Romet wysyłał blisko 20 tys. sztuk motorowerów rocznie na rynki zewnętrzne. Nasze jednoślady można było spotkać na ulicach w Niemczech,  Szwecji, Irlandii, Turcji czy nawet Nigerii.  W sumie wyeksportowano aż 145 tys. sztuk jednośladów.

W 2006 roku rozpoczął się nowy rozdział Rometu. Powstała spółka Arkus & Romet Group, która sukcesywnie przywraca świetność marce. Motorowery z logo Rometu można coraz częściej zobaczyć na naszych drogach czy wystawach. Piękne panie też doceniają walory naszych jednośladów.

Czytaj męski świat w "top agrar Polska"! Kliknij poniżej i sprawdź naszą ofertę!

 

Pawel Twardowski
Autor Artykułu:Pawel Twardowski
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 17:45