Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.pl
Strona główna>Artykuły>Technika>Nowe technologie>

Volvo wprowadza elektryczne ciężarówki

Obrazek

W przyszłym roku przewoźnicy i firmy budowlane w Europie będą mogli zamawiać elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo. Oznacza to, że od 2021 roku Volvo Trucks będzie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z elektrycznym układem napędowym.

Jan Beba14 listopada 2020, 13:38

Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, które będą używane w transporcie regionalnym i podczas prac budowlanych w miastach Europy.

300 km na akumulatorze

Maksymalna masa zestawu drogowego w przypadku tych pojazdów będzie wynosić do 44 ton. W zależności od konfiguracji akumulatorów możliwy zasięg wyniesie nawet 300 km. Sprzedaż pierwszych elektryków rozpocznie się w przyszłym roku, a produkcja masowa w roku 2022. Napędzane energią elektryczną samochody Volvo będzie można spotkać w transporcie dystrybucyjnym, regionalnym, wywozie odpadów i pracach budowlanych w miastach. Na trasy długodystansowe póki co najlepszym rozwiązaniem będą wersje spalinowe.

Ogniwa wodorowe

Pojazdy elektryczne do trudnych zadań i długodystansowych przewozów ciężkich ładunków pojawią się w najbliższych latach. Będą to samochody ciężarowe o większym zasięgu wyposażone w akumulatory i ogniwa paliwowe. Volvo Trucks zamierza rozpocząć sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi po 2025 roku. Celem Volvo Trucks jest zaoferowanie do 2040 r. całej gamy produktów niekorzystających z paliw kopalnych. Większość firm transportowych będzie wprowadzać pojazdy elektryczne stopniowo. W praktyce wiele z nich będzie miało mieszaną flotę samochodów ciężarowych zasilanych różnymi paliwami w okresie przejściowym. Firma informuje, że podwozia są zaprojektowane tak, aby były niezależne od zastosowanego układu napędowego. Klienci będą mogli zakupić kilka samochodów ciężarowych Volvo z tego samego modelu, z tą różnicą, że niektóre są elektryczne, a inne napędzane gazem lub olejem napędowym.

Głównym zadaniem szwedzkiej firmy jest ułatwienie przejścia na pojazdy zelektryfikowane. Oferowane rozwiązania obejmują planowanie tras, pojazdy o prawidłowej specyfikacji, wyposażenie do ładowania, finansowanie i serwis. Producent podkreśla, że długoterminowe bezpieczeństwo, wraz z globalną siecią dealerów i warsztatów serwisowych, będzie ważniejsze niż kiedykolwiek.

forum top agrar



1 z 2
Napędzane energią elektryczną samochody Volvo będzie można spotkać w transporcie dystrybucyjnym, regionalnym, wywozie odpadów i pracach budowlanych w miastach.

Napędzane energią elektryczną samochody Volvo będzie można spotkać w transporcie dystrybucyjnym, regionalnym, wywozie odpadów i pracach budowlanych w miastach.

2 z 2
Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX

Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX

Picture of the author
Autor Artykułu:Jan Beba
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)