StoryEditor

Ciasne zjazdy nowych dojazdówek

Zapis rozporządzenia sprzed ponad dwóch dekad blokuje wjazdy do siedlisk i na pola nowoczesnym, wielkogabarytowym sprzętem rolniczym. Przepisy prawa znowu nie nadążają za rewolucją technologiczną w rolnictwie.
25.03.2020., 09:03h
Przepis jeszcze z 1999 r., kiedy na polach dominowały jeszcze Ursusy i mniejszy sprzęt, blokuje budowę zjazdów do pól drożnych dla współczesnych, wielkogabarytowych maszyn. Urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Budowy Dróg i Autostrad są nim skrępowani przy projektowaniu dróg, podobnie jak firmy projektujące i budujące odcinki tras szybkiego ruchu i autostrady, które wygrały przetargi. Najwyższa pora, by Ministerstwo Infrastruktury dokonało korekty w rozporządzeniu, by nadążyć za współczesną technologią. Apelują o to właściciele towarowych gospodarstw z Lubelszczyzny, na której budowane są teraz trasy szybkiego ruchu nr 19 i 17.

Po konsultacjach

Jesteśmy w gminie Niedrzwica w powiecie lubelskim, którą przecina krajowa „19”, gdzie wywłaszczane są właśnie działki na podstawie specustawy drogowej. Przebiegają prace budowlane, głównie ziemne, zaawansowanie budowy wynosi około 20–25%. Spotykamy się z grupą większych rolników, których gospodarstwa liczą od 50 do 80 ha. Problem, który ich nęka to szerokość zjazdów indywidualnych z dróg dojazdowych (serwisówek) do nieruchomości. Zaprojektowano już wszystkie dojazdówki do ich pól i posesji. Na etapie...
Pozostało 89% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Andrzej Sawa
Autor Artykułu:Andrzej Sawa
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 00:59