Syngenta – stabilny udział w rynku

Syngenta – stabilny udział w rynku

– W 2013 r. herbicydy wyprzedziły fungicydy. Z kolei w poprzednim sezonie trend się odwrócił i zużyto więcej fungicydów niż herbicydów – mówił Marek Łuczak – prezes zarządu Syngenta Polska. Na rynku zajmujemy drugie miejsce w kontekście udziału w rynku dystrybucji (zboża, rzepak, kukurydza) – 18,2% obrotu (bez glifosatu).

r e k l a m a

Od stycznia 2018 r. obowiązuje w regionie EAME (Europa, Afryka i Bliski Wschód) obowiązują 4 terytoria. Polska należy do terytorium Europy Północnej (ENT), w skład którego wchodzi 6 jednostek handlowych. Jedną z nich jest CU Central Europe, której częścią jest Polska, a także Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia – mówił prezes Marek Łuczak. 
  

Udziały w rynku wiodących upraw

Rok 2017 był stabilny jeśli chodzi o sprzedaż nasion. W fungicydach nastąpił wzrost wartości sprzedaży w latach 2015–2017. Pod względem udziałów w rynku fungicydów zbożowych Syngenta zajmuje stabilne 3 miejsce – po BASF i Bayer – mówił Adam Ciaś – dyrektor sprzedaży Syngenta. W grupie fungicydów Tilt Turbo jest naszym koniem pociągowym, natomiast w regulatorach wzrostu nieprzerwanie jesteśmy liderem z naszym sztandarowym produktem – Moddus – dodał. W rynku rzepaku Syngenta zajmuje drugie miejsce w segmencie fungicydów. Naszym głównym produktem jest Toprex. W kukurydzy Syngenta dominuje i wiezie prym razem z firmą Bayer. Topowym produktem i liderem na rynku jest Lumax. 

Syngenta stawia na Internet

– Mamy 27,8 mln internautów. Z kolei 82% rolników deklaruje, że używa regularnie Internetu. Szukają głównie informacji o nowinkach technologicznych, prognozie pogody czy programach unijnych – mówiła Agnieszka Długosz-Trąbińska z firmy Syngenta. Agronetwork – pierwsza sieć blogerów w kraju. Rolnicy bardzo chętnie korzystają z materiałów poradnikowych video – podkreślała. Naszym flagowym produktem w Internecie jest serwis Infopole, który wprawdzie ma już 11 lat ale ciągle się rozwija.

Coraz trudniej jest rejestrować nowe produkty, ze względu na bardzo skomplikowane procesy rejestracyjne. W 2018 r. zamierzamy zarejestrować 10 rozwiązań w zbożach m.in. Bravo (chlorotalonil), Maxim Power, Plexeo (metkonazol), Traxos (herbicyd na 1-liść.), Moddus ME, Bravo Premium, Tern, Avoxa. W 2019 r. zaprawa Vibrance Star w zbożach. Z kolei w rzepaku Evure i Zetrola (graminicyd) czy Treso (fludioksonil).– mówiła Anna Bobińska – Head of Regulatory Central Europe.

Nowa era w segmencie fungicydów zbożowych

Najnowszymi produktami w segmencie fungicydów zbożowych są Elatus Era – zawiera solatenol (benzovindiflupyr) – 75 g/l i protiokonazol (150 g/l) oraz Elatus Plus zawierający czysty solatenol (100 g/l), który będzie dostępny tylko i wyłącznie pakietach handlowych tj. Elatus Plus Plexeo (Osadkowski) lub Elatus Plus Menara (Ampol-Merol) – mówił Łukasz Bojkowski z działu wsparcia Syngenta.

– Elatus Era cechuje się bardzo wysoką skutecznością przeciwko najważniejszym chorobom grzybowym w pszenicy, takich jak: septorioza paskowana liści, septorioza plew, brunatna plamistość liści (DTR),rdza brunatna, rdza żółta czy fuzarioza kłosów. W uprawie jęczmienia zakres zwalczanych chorób jest również szeroki i obejmuje m.in. plamistość siatkową jęczmienia, ramularię, fuzariozę kłosów – mówił Łukasz Bojkowski. Produkt Elatus Era rekomendowany jest w zabiegu T2, czyli drugim zabiegu fungicydowym. Optymalne okno stosowania przypada na fazę BBCH 37–39 (faza liścia flagowego). 

Zainteresował Cię ten artykuł? Chcesz mieć nieograniczony dostęp do najlepszych informacji rolniczych? Skorzystaj z oferty naszej prenumeraty.
Pokaż komentarze

Zobacz także

więcej artykułów z tej kategorii