Reklama zniknie za 11 sekund

r e k l a m a
PARTNER
r e k l a m a
Strona główna>Artykuły>Świnie>Aktualności branżowe>

Francuzi promują krajową wieprzowinę

Obrazek

Nowy znak towarowy dla wyrobów wieprzowych jest czytelnym sygnałem dla konsumentów. Dzięki niemu wiedzą oni co kupują. Mogą wybierać pomiędzy krajową i zagraniczną wieprzowiną.

Anna Kurek26 września 2015, 08:34

Oznaczenie produktów nową etykietą „Le porc francaise to jeden z elementów kampanii „Francuskie mięsa. Wcześniej swoje oznaczenia otrzymały także mięso i produkty z wołowiny, cielęciny, drobiu, koniny, jak również z mięsa króliczego oraz koziego. Kampania promuje tamtejsze wyroby i zachęca konsumentów do świadomego wyboru. Jest także jednoznaczną informacją, że zarówno mięso, jak i wyroby pochodzą od zwierząt urodzonych, odchowanych, ubitych i przetworzonych na terenie Francji.

Ponadto ten nowy znak jakości zapewnia, że przy wytwarzaniu produktów spełniono wszelkie normy sanitarne, a produkcja była zgodna z francuskim prawem pracy oraz, że wykorzystywane do produkcji mięso pochodziło w 100% od zwierząt hodowanych w gospodarstwach przechodzących rygorystyczne kontrole na terenie Francji.

Niestety w Polsce nie mamy tak czytelnych oznakowań, które byłyby gwarantem tego, że produkt pochodzi w 100% z naszego kraju. Istniejące systemy jakości zapewniają wysoką jakość, ale nie mówią szczegółowo o pochodzeniu mięsa.

W obecnej sytuacji, kiedy producenci świń walczą o opłacalność produkcji tak wyraźny sygnał dla konsumentów to bardzo pomocne narzędzie, które może napędzić wewnętrzny popyt na krajowe mięso i wyroby z niego.  aku

 



Picture of the author
Autor Artykułu:Anna Kurek
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)