Weź udział w konkursie i wygraj odpicowanego Ursusa!  
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Copa-Cogeca: nie ma czegoś takiego jak „wegańskie kiełbaski” czy „wegańskie burgery”

07.10.2020

Drukuj

Copa-Cogeca: nie ma czegoś takiego jak „wegańskie kiełbaski” czy „wegańskie burgery”

Artykuł dostępny

r e k l a m a

W Parlamencie Europejskim trwają właśnie prace nad rozporządzeniem dotyczącym wspólnej organizacji rynków rolnych dotyczącym m.in. nazw produktów mięsnych. Niestety posłowie znowu wrócili do dyskusji z ubiegłego roku, starając się doprowadzić do prawnego uznania nazw, takich jak „wegańskie burgery” i „wegańskie kiełbaski”. Poseł PE Eric Andrieu zaproponował nawet przekazanie Komisji Europejskiej kwestii nazewnictwa produktów mięsnych, która regulowałaby ją za pomocą aktów delegowanych. Ale pod warunkiem, że zgodzi się na uznanie takich nazw jak np: „wegański burger” czy „wegańskie kiełbaski”. Zdaniem Copa-Cogeca przerzucanie odpowiedzialności na Komisję jest nie do przyjęcia dla rolników i jest sprzeczne z pierwszą propozycją przegłosowaną w ubiegłym roku. Jest to nic innego jak wprowadzający w błąd marketing.

- Europejski sektor hodowli z nikim nie walczy, lecz wzywa do należytego uznania i szacunku dla pracy milionów europejskich rolników i pracowników branży hodowlanej. Mamy tu do czynienia z przywłaszczeniem kulturowym. Niektóre agencje marketingowe celowo posługują się tym chwytem, by zmylić konsumentów, przekonując ich, że można zastąpić dany produkt innym bez wpływu na spożywane wartości odżywcze. Pod przykrywką dobrych intencji przyzwoli się na pojawienie się nowych, mylących nazw w przyszłości. Możemy w ten sposób przyczynić się do powstania nowego, wspaniałego świata, w którym marketing jest oderwany od faktycznych właściwości produktów przez co na pewno wiele rzeczy wymknie się spod kontroli – powiedział Jean Pierre Fleury, przewodniczący grupy roboczej „Wołowina i cielęcina” Copa i Cogeca.

Dlatego europejskie organizacje skupiające hodowców zwierząt zainicjowały kampanię; „To nie jest stek”, w której zwracają uwagę, że produkty roślinne nie powinny używać nazw produktów mięsnych, gdyż jest to nic innego jak wprowadzenie klientów w błąd. Podkreślono, że celem kampanii nie jest w żaden sposób walka z wegańskimi lub wegetariańskimi produktami gdyż europejscy rolnicy dostarczają na rynek także białko roślinne.

Na kampanię złoży się szereg inicjatyw mających na celu podniesienie świadomości społecznej na temat znaczenia debaty o nazwach mięsa, które będą zorganizowane w okresie poprzedzającym głosowanie w Parlamencie Europejskim. wk

Widziałeś już nasze video "Jakie pozwolenia są konieczne do postawienia biogazowni rolniczej? – Tomasz Marzec, UAM w Poznaniu"?

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody