StoryEditor

Deutz-Fahr pokazał nowy traktor 8280 TTV

Nowy Deutz-Fahr 8280 TTV naszpikowano najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi producenta. Dzięki podwójnie turbodoładowanemu silnikowi o mocy 287 KM oraz skrzyni o prędkości 40 km/h SuperECO, przedniemu WOM o dwóch prędkościach, inteligentnemu zawieszeniu przedniej osi oraz jeszcze bardziej komfortowej kabinie MaxiVision model 8280 TTV ma się sprawdzić na polu oraz w transporcie.
08.09.2020., 23:09h

Zaprezentowany dziś model 8280 TTV uzupełnia gamę ciągników z Lauingen wpisując się miedzy serię 7 i 9. Wyposażono go w nowy 6-cylindrowy silnik Deutz o pojemności 6,1 litra z dwoma turbosprężąrkami. Wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy Common Rail działa z ciśnieniem maksymalnym do 200 bar. Układ oczyszczania spalin redukuje ilość zanieczyszczeń w spalinach do poziomu normy emisji Stage V. Silnik zoptymalizowano pod kątem ograniczenia zużycia paliwa i AdBlue. Jak podkreśla producent nowa charakterystyka pracy zapewnia szybkie reakcje jednostki napędowej na zmiany obciążenia - zwłaszcza przy niskich obrotach silnika. Do spełnienia wymogów normy Stage V silnik wykorzystuje układ recyrkulacji spalin, pasywny filtr cząstek stałych oraz układ SCR z płynem AdBlue. Traktor waży 10,2 t, a jego maksymalna dopuszczalna masa całkowita równe 16 t.

Bezstopniowa przekładnia

Nowa bezstopniowa przekładnia SDF7780 powstała na bazie połączenia zestopniowanej przekładni planetarnej, zespołu sprzęgła i dwóch pomp wielotłoczkowych. Taka koncepcja pozwala łączyć w sobie zalety skrzyni mechanicznej z hydrostatem. W efekcie traktorzysta może korzystać z szybkiego przyspieszania, płynnego hamowania i szybkiej reakcji na zmiany obciążenia. Firma zaznacza, że prosta budowa przekładni z dwoma automatycznie zmienianymi przełożeniami umożliwia gładkie, automatyczne i ciche zmiany z niskich prędkości obrotowych na wysokie. Deutz-Fahr postawił również na zarządzanie układem napędowym. Ciągnik 8280 TTV może mknąć z prędkością 40 km/h przy prędkości obrotowej silnika 1220 obr./min.

Napęd maszyn

Nowy 8280 TTV pozwala na wybór spośród trzech prędkości WOM w standardzie: 540ECO/1000/1000ECO. Do tego doliczyć należy przedni WOM o dwóch prędkościach. Obciążenie wału tylnego WOM przez maszynę jest mierzone automatycznie, a załączanie sprzęgła WOM następuje proporcjonalnie do rzeczywistego obciążenia. Modulowany start wałka można regulować poprzez menu iMonitor 3.

– Praca WOM w trybie ECO oznacza aż do 18% mniejsze zużycie paliwa, a modulowany start WOM zapewnia ochronę układu napędowego zarówno ciągnika, jak i narzędzia – chwali się producent.

Duży udźwig i wydajna hydraulika

Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 11,1 t, a przedniego 5,5 t. W tylnej części można umieścić maksymalnie pięć obwodów hydraulicznych, a w części przedniej maksymalnie dwa. Co najważniejsze: wszystkie obwody są sterowane proporcjonalnie z elektronicznie sterowanym wydatkiem i czasem podawania oleju. Po raz pierwszy jako dodatkowa opcja oferowane są płaskie złącza systemu Power Beyond. Maksymalna wydajność pompy wynosi 210 l/min, a w wersji standardowej 160 l/min.

Bezpieczny i szybki transport

Jak zaznacza Deutz-Fahr, model 8280 TTV jest jedynym ciągnikiem w swojej klasie wyposażonym w suche tarcze hamulcowe na osi przedniej (opcja wyposażenia). Model 8280 TTV osiąga prędkość 40 km/h nawet przy maksymalnej dopuszczalnej masie 16 ton. Wspomagany układ hamulcowy zapewnia maksymalną skuteczność hamowania przy minimalnym nacisku na pedał hamulca. Ponadto system Anti-Dive stabilizuje ciągnik podczas wszystkich przejazdów transportowych oraz zwiększa bezpieczeństwo. Zawieszenie przedniej osi można włączać i wyłączać do 30 km/h.

Ulepszona kabina

Nowy 8280 TTV ma pneumatyczną amortyzację kabiny i zmodernizowany przepływ powietrza we wnętrzu. W kabinie MaxiVision układ klimatyzacji został całkowicie przebudowany i zoptymalizowany. Kratki klimatyzacji zamontowano nad wentylatorami, aby zminimalizować hałas płynącego powietrza i zapewnić mu wysoki przepływ. Ponadto, w kolumnie kierowniczej znalazły się dwa dodatkowe wyloty, zapewniające lepszą dystrybucję powietrza w kabinie. Ponadto kabina jest izolowana od zaprojektowanej od nowa pokrywy silnika, dzięki czemu temperatura, wibracje i hałas nie przedostają się do wnętrza.

Dodatkowo nowe wyświetlacze kolorowe cyfrowe i TFT zastosowane w InfoCentrePro zapewniają operatorowi czytelny podgląd informacji w każdej sytuacji. Za sprawą miniaturowego MMI wszystkie ustawienia ciągnika znajdują się na wyciągnięcie ręki.

Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
25. kwiecień 2024 09:00