StoryEditor

Steyr z tytułem Machine Of The Year 2018

Co roku przyznawana jest prestiżowa nagroda Machine of the Year. W nadchodzącym roku to zaszczytne miano, w kategorii ciągnika średniej mocy będzie dzierżył Steyr Profi z przekładnią S-Control.
29.11.2017., 16:11h
Premiera nowego modelu miała miejsce podczas zakończonych niedawno targów Agritechnica w Hanoverze. Międzynarodowe jury, składające się z redaktorów renomowanych specjalistycznych czasopism rolniczych w połowie listopada br. nominowało zwycięzców w łącznie 14 różnych kategoriach. Jak już wspomniałem na wstępie, w kategorii ciągnika mocy średniej Steyr Profi z przekładnią S-Control 8 zdobył zaszczytny tytuł Machine Of The Year 2018.

Ciągniki Steyr Profi mogą być teraz wyposażone w nową przekładnię S-Control 8. Skrzynia biegów pozwala na automatyczną zmianę 8 przełożeń pod obciążeniem bez konieczności wciskania sprzęgła. Traktorzysta ma do wyboru 24 biegi w obu kierunkach. Przełożenia są pogrupowane w 3 zakresach-A, B i C. Zakres A został specjalnie opracowany pod kątem prac kultywacyjnych i obejmuje prędkości do 10,7 km/h.

Z kolei przeznaczony do prac polowych i wykonywanych ładowaczem czołowym zakres B obejmuje prędkości od 4,3 do 18,1 km/h. Przy pracach polowych przekładnia zmienia automatycznie wszystkie 8 biegów w zakresie A lub B. W ruchu ulicznym przekładnia przełącza automatycznie 16 biegów z zakresów B i C. Dla gospodarstwa specjalistycznych (warzywniczych) opcjonalnie oferowana jest przekładnia z super reduktorem, zwiększającą liczbę przełożeń do 48.

Kolejną ciekawą opcją nowej przekładni jest możliwość zatrzymania ciągnika wykorzystując do tego celu jedynie pedał hamulca. Funkcję S-Stop II docenią z pewnością ci rolnicy, którzy planują na Steyra zamontować ładowacz czołowy. Podczas prac z ładowaczem przydatną opcją jest system Quick Turn II. Pozwala on na zmniejszenie liczby obrotów koła kierownicy do wykonania pełnego skrętu kół. Traktorzysta może przy tym wybierać spośród zaprogramowanych nastaw lub wprowadzić własne na monitorze S-Tech 700. Nowy dżojstik do obsługi ładowacza czołowego jest umieszczony ergonomicznie na podłokietniku i umożliwia również sterowanie przekładnią napędową.   pt
Pawel Twardowski
Autor Artykułu:Pawel Twardowski
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 21:14