StoryEditor

Valtra A – to już piąta generacja!

W tym sezonie na rynku pojawią się nowe modele kompaktowej Valtry A. Producent informuje, że gama siedmiu nowych ciągników jest już dostępna z wieloma dodatkowymi funkcjami, o które prosili klienci.
11.02.2021., 11:02h

Niedawno Valtra zaskoczyła nas nowym ciągnikiem średniej mocy z serii G, a kilka dni temu podczas internetowej prezentacji znów przenieśliśmy się do Suolahti w Finlandii, gdzie zaprezentowano szczegóły nowych ciągników mniejszej serii A.

To już piata generacja kompaktowych ciągników, a składa się na nią również siedem modeli o mocy od 75 do 135 KM.

MODEL L. Cyl. Moc KM Moment obr. Nm
A75 3 75 315
A85 3 85 350
A95 3 95 355
A105 4 105 435
A115 4 115 455
A125 4 125 520
A135 4 135 540

Ciągniki oznaczone symbolem A75, A85 i A95 mają trzycylindrowe silniki, a pozostałe z czterema cylindrami. W modelach czterocylindrowych moc silnika została zwiększona o 5 KM i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) – bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Producent podkreśla, że dzięki nowemu pedałowi gazu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika. Z kolei zwiększenie interwału serwisowego z 500 do 600 godzin ma generować oszczędności, a jednocześnie wydłużać czas produktywnej pracy.

Przekładnie

W nowej generacji trzycylindrowe modele A75-A95 będą dostępne z przekładnią Powershift z modelu HiTech 2. Pozwoli to na bardziej efektywną pracę w polu i umożliwi transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Modele HiTech 2 posiadają przekładnię z 24 biegami do przodu i do tyłu. Najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. W modelach HiTech 4 przekładnią steruje się elektronicznie. Wszystkie ciągniki serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle, w tym także w zintegrowany hamulec ręczny. Dodatkowo wszystkie modele serii A mogą być wyposażone w reduktor, który obniża najniższą prędkość do około 100 metrów na godzinę. Warto podkreślić, że wszystkie Valtry A są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię.

Firma informuje, że ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zostało zaprojektowanych tak, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z tym narzędziem – na przykład zastosowanie przekładni Powershift i zmodernizowanych podłokietników sterowania znanych z modeli HT4.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciągniki muszą być kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. Seria A jest dostępna z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy – klienci mogą wybrać opcję, która bardziej im pasuje.

Nowe funkcje w serii A piątej generacji:

•    5 koni mechanicznych więcej w modelach A105-A135

•    Opcjonalnie przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95

•    Funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać

•    Hamulce hydrauliczne dwuobwodowe

•    Nowy podłokietnik w modelach GL

•    Zmodernizowane silniki zgodne z normą Stage V

•    600-godzinne interwały serwisowe

•    Nowa konstrukcja maski

•    Nowa konstrukcja kół

•    Opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4

•    Opcjonalny zdalny monitoring Valtra Connect

•    Automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce

Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 21:22