Reklama zniknie za 11 sekund

Strona główna>Artykuły>Technika>Testy>

Trzy ciągniki Massey Ferguson – porównanie z ładowaczem

Massey Ferguson oferuje w przedziale mocy 130 KM trzy znacznie różniące się ciągniki. Sprawdziliśmy, który z nich najlepiej spisuje się podczas pracy z ładowaczem czołowym.

Dawid Konieczka4 lutego 2019, 15:57
Trzy ciągniki MF biorące udział w porównaniu mają wspólne tylko dwie cechy: kolor i moc maksymalną 130 KM. Dla wielu traktory wyglądają podobnie, jednak ich koncepcja obsługi i konstrukcja znacznie się różnią. Do porównania podczas prac z ładowaczem czołowym stanęły ciągniki MF 6713 w wersji Global, MF 5713S i MF 6713S. Na wszystkich ciągnikach zamontowany był ten sam ładowacz FL.4121. Oprócz zadań praktycznych w czasie porównania zmierzono wysokość unoszenia, wysokość wyładunku, udźwig i średnice zawracania.
Porównanie z ładowaczem
Ładowacz FL.4121 produkuje dla Massey Ferguson firma Alö. To bliźniaczy model z Quicke Q5S. W czasie porównania zmierzono udźwig w odległości 500 mm od mocowania wideł z wykorzystaniem wagi najazdowej. Udźwig maksymalny 2,22 t dostępny jest na wysokości 1 m.



Maksymalna wysokość podnoszenia 4,06 m w punkcie obrotu osprzętu była taka sama dla wszystkich ciągników. Maksymalny zakres wychylenia osprzętu wynosi 173,1°. W czasie podnoszenia zauważyliśmy znaczne odchylenie wideł paletowych. Po uniesieniu dokładnie wypoziomowanych wideł na wysokość 1 m ich odchylenie wynosiło 4,2°. Na wysokości 2 m wzrosło już do 6,5°. Przy maksymalnym uniesieniu wartość ta wynosiła już 7,7°. Przy opuszczaniu widły nie odchylają się z powrotem.

W porównaniu z poprzednią wersją ładowacza Alö zastosowało kilka zmian. Aby zapewnić lepszą widoczność, poprzeczna rura ramki Euro została podzielona na dwie części. Obniżono także rurę poprzeczną, łączącą oba ramiona wysięgnika. Wszystkie punkty obrotu ładowacza wykonane zostały z odkuwek stalowych. Osprzęt zabezpiecza się automatycznie w czasie mocowania – bardzo praktyczne rozwiązanie. Aby odblokować osprzęt, trzeba mocno pociągnąć za dźwignię w bok. Dobrze widoczny z kabiny żółty wskaźnik informuje o nieprawidłowo zabezpieczonym osprzęcie.

Pełna wersja tekstu z porównania ciągników oraz wyniki pomiarów znajdziecie w top agrar Polska 2/2019



Picture of the author
Autor Artykułu:Dawid Konieczka
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)