Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody

Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

USA kupuje więcej żywności z Polski

09.08.2015

Drukuj

USA kupuje więcej żywności z Polski

Artykuł dostępny

Programy dotyczące promocji mięsa i produktów ekologicznych skierowane będą do m.in. konsumentów detalicznych, odbiorców profesjonalnych jak również dziennikarzy i liderów opinii publicznej na rynku amerykańskim. Program „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” obejmuje promocję świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Program realizowany jest na wniosek Unii Producentów i Przedsiębiorców Przemysłu Mięsnego -UPEMI. Agencja Rynku Rolnego zawarła również umowę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” na realizację kampanii „Ekoeuropa – jakość i tradycja” m.in. na rynku USA.

r e k l a m a

Aktualnie 68 polskich zakładów mleczarskich posiadają uprawnienia do eksportu na rynek amerykański. Podmioty dokonujące wywozu produktów mleczarskich do USA muszą spełnić wymóg rejestracji na stronie Agencji ds. Żywności i Leków (FDA), istnieje również obowiązek uprzedniego notyfikowania wysyłek.

Przypomnijmy, że w 2014 r. Polska osiągnęła dodatnią wartość salda w handlu z USA, które wyniosło 40,0 mln USD. W 2014 r. wartość eksportu do USA wyniosła 380,5 mln USD i wzrosła o 14,6% w stosunku do 2013 r. Największy wzrost odnotowano w przypadku eksportu mięsa wieprzowego (3,6-krotny wzrost wartości eksportu), żyta (ponad sześciokrotny wzrost eksportu) oraz soków owocowych, głównie soku jabłkowego, (ponad 3-krotny wzrost).

Polecany artykuł

Druga matka dla prosiąt

W 2014 r. na rynek amerykański trafiały głównie: mięso wieprzowe (głównie boczek) oraz jego przetwory (głównie szynki), wódka, czekolada i wyroby zawierające kakao, przetwory i konserwy rybne, żyto oraz wyroby piekarnicze, herbatniki i wafle, a także soki (gł. sok jabłkowy), piwo oraz sery. Wymienione towary stanowiły około 70% polskiego eksportu rolno-spożywczego do USA. Należy zauważyć, że w 2014 r. wartość eksportu mięsa wieprzowego wyniosła ponad 72 mln USD, wobec 19,7 mln USD w 2013 r. i stanowiła blisko 19% wartości całego eksportu rolno-spożywczego do USA.

W  2014 r. wartość importu z USA ukształtowała się na poziomie 340,4 mln USD, co oznaczało spadek o ponad 32% w stosunku do 2013 r. Spadek ten wynikał z mniejszych aż o 85% zakupów makuchów sojowych. Głównymi towarami sprowadzonymi z USA na polski rynek były: tytoń nieprzetworzony, wino, filety rybne, syropy cukrowe, makuchy sojowe, orzechy oraz alkohol etylowy. Wymienione towary stanowiły około 75% wartości całego importu rolno-spożywczego z USA.

Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów w okresie I-IV 2015 r. zanotowano  wzrost wartości eksportu do USA o blisko 28% do poziomu 133,7 mln USD. Odnotowano 25-krotny wzrost eksportu soków owocowych, głównie soku jabłkowego. Utrzymuje się trend wzrostowy eksportu mięsa wieprzowego, którego sprzedano na rynek amerykański o 25% więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Wzrósł również o 33% eksport czekolady i wyrobów czekoladowych w stosunku do wartości sprzed roku.

W okresie: I-IV 2015 r. polski import ze Stanów Zjednoczonych osiągnął wartość 135,7 mln USD i wzrósł o ponad 26% w stosunku do analogicznego okresu 2014 r. głównie za sprawą 7-krotnie większego niż przed rokiem importu makuch sojowych.  Opr. pł, na podst. informacji MRiRW

Polecane dla Ciebie:

article icon

Opolskie i Śląskie: Najpierw susza, potem ulewy i podtopienia

Czytaj

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii