Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.pl
Strona główna>Artykuły>Technika>Aktualności branżowe>

Zmiana warty w John Deere Polska – jest nowy prezes (FILM)

Mirosław Leszczyński (na zdjęciu z prawej), obecny prezes spółki John Deere Polska przechodzi z końcem marca br. na emeryturę. Jego obowiązki od 1 kwietnia br. przejmie Marko Borwieck, związany z John Deere od 19 lat.

Dawid Konieczka27 lutego 2020, 18:58
Po 37 latach pracy, w tym 15 latach na czele John Deere w Polsce Mirosław Leszczyński przechodzi na emeryturę. Jego stanowisko z dniem 1 kwietnia br. przejmie Marko Borwieck. Pracował on m.in. w dziale Diler Development i odpowiadał za zmiany w sieciach dilerskich wielu europejskich krajów.

Zmiana prezesa spółki John Deere Polska wiąże się również ze zmianami w sieci dilerskiej w naszym kraju. John Deere nie  tylko w Polsce, ale również w wielu europejskich krajach jest właśnie na etapie wprowadzania strategii „Diler jutra 3.0”. To skomplikowany i długotrwały proces, dlatego w John Deere podjęto decyzję, aby za jego przeprowadzenie w Polsce odpowiadał jeden prezes.

Główne założenia strategii „Diler jutra 3.0” to przede wszystkim jeszcze bardziej rozbudowane usługi rolnictwa precyzyjnego tzw. digitalizacja oferowane przez dilerów dla rolników i firm usługowych. Te działania wymuszają na dilerach dynamicznego zwiększenia etatów dla specjalistów, którzy będą wspomagać rolników w pracy z nowoczesnym sprzętem, będą pomagać im optymalizować koszty pracy i pomagać uzyskiwać lepsze wyniki finansowe. Będzie to możliwe dzięki głębokiej i trafnej analizie danych zbieranych m.in. przez układy JD Link w ciągnikach, kombajnach, sieczkarniach czy opryskiwaczach.

Z doświadczeń John Deere  w innych krajach wynika, że rozbudowa komórek szeroko pojętego rolnictwa precyzyjnego łatwiej przebiega w dużych firmach dilerskich. Dlatego jednym z założeń programu „Diler jutra 3.0” w Polsce jest zmniejszenie liczby dilerów. Jak podkreśla John Deere zmniejszyć ma się jedynie liczba firm dilerskich współpracujących z John Deere, liczba punktów dilerskich i serwisowych będzie utrzymana na obecnym poziomie, a nawet się zwiększy.

John Deere zamierza współpracować z dużymi firmami dielrskimi. Jego zdaniem takie firmy generują dużo niższe koszty, jest jeden zarząd i jedna administracja. Za to firma działa na dużym terenie, ma dużo punktów sprzedaży i serwisu i generuje dużo większy obrót niż mniejsze firmy. Dlatego możliwe będzie oferowanie usług dla rolników w niższych cenach. Założenie jest takie, aby na placówkach terenowych pracowali jedynie brygadziści, którzy będą koordynować pracę serwisantów i działu części zamiennych.

John Deere informuje, że wśród obecnych dilerów John Deere w Polsce są firmy gotowe już dziś na wprowadzenie programu „Diler jutra 3.0”. Mniejsi dilerzy z 2, 3 punktami powinni łączyć się w większe firmy i działać wspólnie. John Deere informuje, że rozmawia indywidualnie z każdym z obecnych dilerów o nowej strategii sieci dilerskiej w Polsce. Nowy prezes Marko Borwieck widzi to w następujący sposób: 3, nawet 4 mniejszych dilerów tworzy jedną dużą firmę. John Deere na razie nie chce zdradzać jaka ma być ostateczna liczba dilerów w Polsce i kiedy zmiany w sieci dilerskiej dobiegną końca. Można spodziewać się, że jeśli jest obecnie 14 dilerów to ich ostateczna liczba może zmniejszyć się nawet o 60 – 70 %.

Więcej o nowej wizji sieci dilerskiej John Deere w Polsce dowiecie się z naszego filmu.



Fot. Józefowicz


1 z 1
Obecny prezes John deere Polska Mirosław Leszczyński (z prawej) i nowy prezes Marko Borwieck.

Obecny prezes John deere Polska Mirosław Leszczyński (z prawej) i nowy prezes Marko Borwieck.

Picture of the author
Autor Artykułu:Dawid Konieczka
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

Ważne Tematy

    • Produkty Agrasklep
  • Social Media
  • top agrar Polska
  • Profitehcnika
  • Tygodnik - rolniczy
  • Elita
  • Mleko24
  • Wiom
  • Sad Nowoczesny
  • Traktorpool
  • Agrarlex
  • Agrarpogoda
  • WH
  • Ogłoszenia agro
  • Smart wieś
  • Agrarsklep
  • Strona firmowa

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)