Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Zmiana warty w John Deere Polska – jest nowy prezes (FILM)

27.02.2020

Drukuj

Zmiana warty w John Deere Polska – jest nowy prezes (FILM)

Artykuł dostępny

r e k l a m a

Po 37 latach pracy, w tym 15 latach na czele John Deere w Polsce Mirosław Leszczyński przechodzi na emeryturę. Jego stanowisko z dniem 1 kwietnia br. przejmie Marko Borwieck. Pracował on m.in. w dziale Diler Development i odpowiadał za zmiany w sieciach dilerskich wielu europejskich krajów.

Zmiana prezesa spółki John Deere Polska wiąże się również ze zmianami w sieci dilerskiej w naszym kraju. John Deere nie  tylko w Polsce, ale również w wielu europejskich krajach jest właśnie na etapie wprowadzania strategii „Diler jutra 3.0”. To skomplikowany i długotrwały proces, dlatego w John Deere podjęto decyzję, aby za jego przeprowadzenie w Polsce odpowiadał jeden prezes.

Główne założenia strategii „Diler jutra 3.0” to przede wszystkim jeszcze bardziej rozbudowane usługi rolnictwa precyzyjnego tzw. digitalizacja oferowane przez dilerów dla rolników i firm usługowych. Te działania wymuszają na dilerach dynamicznego zwiększenia etatów dla specjalistów, którzy będą wspomagać rolników w pracy z nowoczesnym sprzętem, będą pomagać im optymalizować koszty pracy i pomagać uzyskiwać lepsze wyniki finansowe. Będzie to możliwe dzięki głębokiej i trafnej analizie danych zbieranych m.in. przez układy JD Link w ciągnikach, kombajnach, sieczkarniach czy opryskiwaczach.

r e k l a m a

Z doświadczeń John Deere  w innych krajach wynika, że rozbudowa komórek szeroko pojętego rolnictwa precyzyjnego łatwiej przebiega w dużych firmach dilerskich. Dlatego jednym z założeń programu „Diler jutra 3.0” w Polsce jest zmniejszenie liczby dilerów. Jak podkreśla John Deere zmniejszyć ma się jedynie liczba firm dilerskich współpracujących z John Deere, liczba punktów dilerskich i serwisowych będzie utrzymana na obecnym poziomie, a nawet się zwiększy.

John Deere zamierza współpracować z dużymi firmami dielrskimi. Jego zdaniem takie firmy generują dużo niższe koszty, jest jeden zarząd i jedna administracja. Za to firma działa na dużym terenie, ma dużo punktów sprzedaży i serwisu i generuje dużo większy obrót niż mniejsze firmy. Dlatego możliwe będzie oferowanie usług dla rolników w niższych cenach. Założenie jest takie, aby na placówkach terenowych pracowali jedynie brygadziści, którzy będą koordynować pracę serwisantów i działu części zamiennych.

John Deere informuje, że wśród obecnych dilerów John Deere w Polsce są firmy gotowe już dziś na wprowadzenie programu „Diler jutra 3.0”. Mniejsi dilerzy z 2, 3 punktami powinni łączyć się w większe firmy i działać wspólnie. John Deere informuje, że rozmawia indywidualnie z każdym z obecnych dilerów o nowej strategii sieci dilerskiej w Polsce. Nowy prezes Marko Borwieck widzi to w następujący sposób: 3, nawet 4 mniejszych dilerów tworzy jedną dużą firmę. John Deere na razie nie chce zdradzać jaka ma być ostateczna liczba dilerów w Polsce i kiedy zmiany w sieci dilerskiej dobiegną końca. Można spodziewać się, że jeśli jest obecnie 14 dilerów to ich ostateczna liczba może zmniejszyć się nawet o 60 – 70 %.

Polecany artykuł

Idą zmiany w John Deere Polska

Więcej o nowej wizji sieci dilerskiej John Deere w Polsce dowiecie się z naszego filmu.



Fot. Józefowicz

Polecane dla Ciebie:

article icon

Podatek od nieruchomości przy elektrowni fotowoltaicznej

Czytaj

Zobacz wideo

Wywiad z nowym prezesem John Deere Polska

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

Galeria zdjęć

Obecny prezes John deere Polska Mirosław Leszczyński (z prawej) i nowy prezes Marko Borwieck.

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody