StoryEditor

Pielgrzymi na ŚDM zachwyceni polską żywnością

Odwiedzający Kraków w ramach Światowych Dni Młodzieży pielgrzymi mieli okazję zasmakować polskich rarytasów eksportowych - głównie jabłek, marchewek, jogurtów truskawkowych, ekologicznych soków jabłkowych, a nawet kabanosów drobiowych. Byli nimi prawdziwie oczarowani…
05.08.2016., 09:08h

Wszystkie te specjały były udostępnione w tzw. Pawilonie Polskim. W przygotowanych czterech sferycznych namiotach przedstawiono osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa.

Wprost na pole
Aby pokazać, że Polska zasługuje na miano wiodącego w Unii Europejskiej producenta żywności wysokiej jakości, uczestnicy Światowych Dni Młodzieży mogli przenieść się również na pole marchewek czy do sadu jabłoniowego, no i także skosztować licznych polskich specjałów. Goście Pawilonu Polskiego mogli cieszyć się polskimi przysmakami, zasiadając w strefie relaksu przygotowanej wokół Pawilonu i uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, m.in. koncertach plenerowych.


Cztery namioty polskich atrakcji
Pawilon Polski składał się z czterech połączonych ze sobą sferycznych namiotów, wyprodukowanych przez firmę, która stworzyła scenografię do filmu Marsjanin. Wchodząc do środka, goście odbyli kinową podróż w trójmiarze po historii Polski oraz wirtualny spacer po sztuce polskiego Średniowiecza. Zobaczyli także atrakcje turystyczne i zabytki Polski relaksując się na interaktywnej huśtawce, z której mogli wysłać e-pocztówkę do znajomych. Na entuzjastów najnowszych technologii w Pawilonie Polski czekały także polskie drony, łaziki marsjańskie, roboty Proteus, czy aplikacje na smartfony i tablety, które pomagają w codziennym życiu, a także „ogród doświadczeń”.

Zjedli 8 ton jabłek!
Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej pielgrzymom wydano prawie 100 ton żywności, w tym:

  • 40 000 butelek soków jabłkowych;
  • 8 ton, czyli około 50  tysięcy sztuk jabłek;
  • 50 tysięcy opakowań kabanosów drobiowych;
  • 50 tysięcy opakowań pokrojonej w talarki marchewki;
  • 50 tysięcy jogurtów truskawkowych;
  • 50 tysięcy butelek wody  mineralnej.

 

Widać, smakowało

Pielgrzymi odwiedzający Polskę byli zachwyceni wspaniałą polską żywnością, a także  multimedialną prezentacją polskiego rolnictwa i polską gościnnością. Zapewniali, że 
z przyjemnością odwiedzą nasz kraj ponownie.  ag

Fot. mrirw

Aleksandra Galus
Autor Artykułu:Aleksandra Galus

redaktor, specjalista ds. automatyzacji treści

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
27. kwiecień 2024 15:27