🔔 Letnia promocja - prenumerata za 1 zł
   

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

5,5 mld zł – rekordowy przychód Mlekovity

12.01.2021

Drukuj

5,5 mld zł – rekordowy przychód Mlekovity

r e k l a m a

Grupa jest liderem branży mleczarskiej na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej i tę pozycję nieustannie umacnia. Tenże sukces związany jest z rosnącym eksportem produktów Mlekovity, przyjęciem odpowiedniej strategii biznesowej oraz z dokonywanymi inwestycjami. 

Jak wyglądał rekordowy rok 2020 w Grupie Mlekovita w liczbach?


Wartość eksportu wyniosła prawie 1,3 mld zł. 
Skup mleka przekroczył poziom 2,3 mld litrów!
Mlekovita sprzedaje swoje produkty w 167 krajach świata, do których trafia 35% wytwarzanych przez grupę produktów.
150 kontenerów z towarami mlecznymi Mlekovity CODZIENNIE trafia poza granice Polski.
Aż 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych MIESIĘCZNIE trafia na rynki zagraniczne oraz rynek krajowy.
W ramach rządowego kontraktu z  Algierią Grupa jest światowym liderem w dostarczaniu odtłuszczonego mleka w proszku.

r e k l a m a

Dariusz Sapiński podkreśla, że za sukcesem firmy stoi monitorowanie rynku i odpowiednie reagowanie na jego potrzeby oraz zachodzące w nim zmiany oraz jak mówi – To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji, a także codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1 000 produktów mlecznych wytwarzanych w zakładach Mlekovity znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 167 krajach świata. 

Jakie inwestycje poczyniono w Grupie Mlekovita? 


W roku 2020 MLEKOVITA postawiła na rozwój techniczny, technologiczny i produktowy, przeznaczając na te inwestycje 100 mln zł. 

Najwięcej środków przeznaczono na budowę mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. 
W Pilicy uruchomiono pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych. 
Zakład w Świeciu powiększył się o linię produkcyjną mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku. 

Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na zwiększenie bezpiecznych zakupów w sieci. Dlatego, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów Grupa MLEKOVITA postawiła na nowe kanały sprzedaży i uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl  i mlekovitka.pl.

Polecany artykuł

Prezes SM Mlekovita: każdy litr mleka liczy się dla nas tak samo, nieważne z jakiego gospodarstwa pochodzi

Pierwszy ze sklepów, sba.com.pl, oferuje artykuły o dużej zawartości białka. Z kolei mlekovitka.pl oprócz produktów własnych marki, świadczy także sprzedaż innego rodzaju artykułów spożywczych i przemysłowych. Dostawa zamówionych produktów jest możliwa na terenie całego kraju. Co więcej, dzięki możliwości zakupów online, klienci mają szerszy dostęp do nowości produktowych Mlekovity. W samym 2020 roku było ich nie mało, bo ponad 30.

Mlekovita rozwija się na wielu płaszczyznach


Grupa nie spoczywa na laurach i szeroko angażuje się w ochronę środowiska czy promowanie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jedną z form takich lokat kapitału była budowa kotłowni gazowej i elektrociepłowni w filii w Trzebownisku na Podkarpaciu. Kolejnym wykonanym zadaniem było wybudowanie elektrociepłowni w zakładzie w Lubawie oraz nowej kotłowni gazowej w zakładzie w Morągu.
Podjęto także kroki w celu redukcji wykorzystywanych tworzyw sztucznych w opakowaniach aż o 100 tys. kg rocznie. Dotyczyły one m.in. zmniejszenia grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. 

Dariusz Sapiński mówi, że w swojej działalności stara się wciąż podnosić  poprzeczkę, poprzez nowe inwestycje, podnoszenie jakości produktów czy reagowanie na zwiększone i coraz bardziej wymagające oczekiwania konsumentów z Polski i całego świata.

Grupę Mlekovita w tym roku czekają wyzwania, m.in.; panująca pandemia, rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii oraz niestabilny kurs złotego. 

Źródło: tygodnik–rolniczy.pl


Widziałeś już nasze video "Opłacalność produkcji mleka – sytuacja w styczniu"?

Polecane dla Ciebie:

article icon

Walka z dzikami trwa - nadal nie ma skutecznej strategii redukcji populacji

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody