StoryEditor

Polska Izba Mleka na misji w Chinach z komisarzem Hoganem

Dyrektor Polskiej Izby Mleka po raz kolejny bierze udział w misji wysokiego szczebla komisarza ds. Rolnictwa Phila Hogana do Chin, gdzie promuje polskie produkty mleczarskie.
15.05.2018., 13:05h
Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Phil Hogan rozpoczął misję w Chinach, która potrwa do 18 maja. Uczestnicy misji będą rozmawiać głównie o trendach konsumenckich, przyszłości i rozwoju handlu oraz bezpieczeństwo żywności w Chinach. Wezmą też udział w międzynarodowych targach żywności SIAL China. Głównym celem misji jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych i zapewnienie dostępu do chińskiego rynku. W skład delegacji towarzyszącej Philowi Hoganowi została wybrana także Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka, która reprezentuje sektor mleczarski dzięki Funduszowi Promocji Mleka.

Rynek chiński otwarty na Europę


Aktualnie Chińczycy skupiają się na polepszeniu jakości żywności i rozwoju branży rolno-spożywczej. Produkty z zewnątrz mogą wejść na rynek chiński, jednak problemem mogą okazać się pozataryfowe wewnątrz rynkowe standardy i przepisy – każdy kraj Unii Europejskiej musi negocjować handel samodzielnie.

Jako bardzo duży potencjalny rynek zbytu i jeden z największych importerów, Chiny są atrakcyjnym partnerem dla producentów mleka. Kupują przede wszystkim masło, odtłuszczonego i pełnotłuste mleko w proszku. Przewiduje się, że w ciągu kilkunastu lat wzrośnie zapotrzebowanie na mieszanki dla niemowląt oraz masła, jogurtu i innych produktów mleczarskich.

W jaki sposób Chińczycy kupują te produkty? Mleko kupowane jest przez internet i w sklepach z kawą, masło i śmietana najchętniej importowane są przez piekarnie, podobnie jak mleko zagęszczone, skondensowane oraz jogurty i mleko w proszku. Przemysł przetwórczy kupuje mleko i serwatki w proszku, koncentrat białek serwatkowych i ser cheddar.

Co Polska eksportuje do Chin?


Przede wszystkim serwatkę w proszku, mleko UHT 1% do 6% tłuszczu oraz odtłuszczone mleko w proszku. Chińczycy cenią polskie produkty mleczarskie za wysoką jakość i walory smakowe. Polska Izba Mleka prowadzi wiele działań promocyjnych na tym rynku.
Przedstawiciele PIM oprócz Chin odwiedzili także Japonię, Wietnam, Singapur, Indonezję, Arabię Saudyjską, Iran oraz Kanadę.

źródło i fot. Polska Izba Mleka
Aneta Lewandowska
Autor Artykułu:Aneta Lewandowska Redaktorka portalu topagrar.com, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli zwierząt
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 20:02