Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Polska Izba Mleka na misji w Chinach z komisarzem Hoganem

15.05.2018

Drukuj

Polska Izba Mleka na misji w Chinach z komisarzem Hoganem

Artykuł dostępny

Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Phil Hogan rozpoczął misję w Chinach, która potrwa do 18 maja. Uczestnicy misji będą rozmawiać głównie o trendach konsumenckich, przyszłości i rozwoju handlu oraz bezpieczeństwo żywności w Chinach. Wezmą też udział w międzynarodowych targach żywności SIAL China. Głównym celem misji jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych i zapewnienie dostępu do chińskiego rynku. W skład delegacji towarzyszącej Philowi Hoganowi została wybrana także Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka, która reprezentuje sektor mleczarski dzięki Funduszowi Promocji Mleka.

Rynek chiński otwarty na Europę

r e k l a m a


Aktualnie Chińczycy skupiają się na polepszeniu jakości żywności i rozwoju branży rolno-spożywczej. Produkty z zewnątrz mogą wejść na rynek chiński, jednak problemem mogą okazać się pozataryfowe wewnątrz rynkowe standardy i przepisy – każdy kraj Unii Europejskiej musi negocjować handel samodzielnie.

Jako bardzo duży potencjalny rynek zbytu i jeden z największych importerów, Chiny są atrakcyjnym partnerem dla producentów mleka. Kupują przede wszystkim masło, odtłuszczonego i pełnotłuste mleko w proszku. Przewiduje się, że w ciągu kilkunastu lat wzrośnie zapotrzebowanie na mieszanki dla niemowląt oraz masła, jogurtu i innych produktów mleczarskich.

W jaki sposób Chińczycy kupują te produkty? Mleko kupowane jest przez internet i w sklepach z kawą, masło i śmietana najchętniej importowane są przez piekarnie, podobnie jak mleko zagęszczone, skondensowane oraz jogurty i mleko w proszku. Przemysł przetwórczy kupuje mleko i serwatki w proszku, koncentrat białek serwatkowych i ser cheddar.

Co Polska eksportuje do Chin?


Przede wszystkim serwatkę w proszku, mleko UHT 1% do 6% tłuszczu oraz odtłuszczone mleko w proszku. Chińczycy cenią polskie produkty mleczarskie za wysoką jakość i walory smakowe. Polska Izba Mleka prowadzi wiele działań promocyjnych na tym rynku.
Przedstawiciele PIM oprócz Chin odwiedzili także Japonię, Wietnam, Singapur, Indonezję, Arabię Saudyjską, Iran oraz Kanadę.

źródło i fot. Polska Izba Mleka

Polecane dla Ciebie:

article icon

Ceny bydła – trend wzrostowy

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody