StoryEditor

Pseudoekologiczny marketing – Komisja Europejska zapowiada walkę

Wspólne kryteria zwalczania pseudoekologicznego marketingu, który wprowadza w błąd w kwestii twierdzeń dotyczących ekologiczności. Celem Komisji Europejskiej, jest zakończenie wprowadzania w błąd klientów przez firmy i stworzenie jaśniejszej sytuacji dla konsumentów.
24.03.2023., 09:03h
Coraz większa gama produktów, które widzimy w sklepach, posiada oznakowanie „neutralne dla klimatu”. Często informacje te dodawane są bezpodstawnie. Unia Europejska zamierza się temu przeciwstawić i ujednolicić w tej kwestii ramy prawne, a także ustalić minimalne standardy.

Mleko neutralne pod względem emisji CO2

Neutralna dla klimatu wieprzowina czy mleko neutralne pod względem emisji CO2 to jedne z wielu produktów, które reklamowane są jako przyjazne dla klimatu. Często jednak deklaracje producentów mijają się z prawdą, a klient końcowy wprowadzany jest w błąd.

Z tego też względu 22 marca 2023 roku, Komisja Europejska zaproponowała wprowadzenie wspólnych kryteriów dotyczących „ekologiczności” w reklamie.

Dyrektywa w prawie ekologicznych oświadczeń przewiduje również ujednolicenie oznaczeń ekologicznych na terenie całej unii Europejskiej.

Komisja Europejska zleciła dochodzenie

Komisja Europejska zleciła dochodzenie w sprawie zbadania wiarygodności umieszczanych oświadczeń jak: „neutralny pod względem emisji CO2”, „przyjazny dla pszczół” w 2020 roku. W wyniku tego badania, ponad połowa skontrolowanych produktów z powyższymi hasłami, odnoszącymi się do ochrony środowiska była niejasna i wprowadzała w błąd klienta końcowego.

Problemem jest przede wszystkim w braku wspólnych zasad dotyczących roszczeń dotyczących ekologiczności. Nie istnieje, żadna minimalna norma, do której można by się odnosić. W przyszłości takie oświadczenia będą niezależnie weryfikowane, a uzasadnienie poparte badaniami naukowymi.


Więcej przeczytasz: Komisja Europejska zapowiada walkę z pseudoekologicznym marketingiem. Koniec z wprowadzaniem klientów w błąd przez firmy

Bernat Patrycja
fot: envato.elements

Patrycja Bernat
Autor Artykułu:Patrycja Bernat Redaktorka portalu topagrar.pl, specjalistka ds. rynku nawozów i uprawy roślin
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
25. kwiecień 2024 03:51