Naprawa wału przegubowo-teleskopowego

Naprawa wału przegubowo-teleskopowego

Nie da się przenieść napędu do maszyny bez wału przegubowo-teleskopowego. Jednak, by praca była bezpieczna, musimy zadbać o stan osłon i newralgicznych elementów wału.

r e k l a m a

Na szczęście naprawa nie jest skomplikowana. Pamiętajmy, że niedopuszczalna jest praca bez osłon! Może to grozić poważnym wypadkiem.

Dlatego przed wyjazdem w pole trzeba starannie skontrolować te elementy i w razie uszkodzeń wymienić detale na nowe. Na szczęście ceny części nie przyprawiają o zawrót głowy. Kompletny zestaw osłon Waryński, w zależności od modelu wału, to wydatek od 100 do 150 zł brutto.

Osłony wykonane są z materiału odpornego na mechaniczne uszkodzenia, a także na promienie UV, co gwarantuje długie użytkowanie. Osłony trzeba także solidnie unieruchomić za pomocą łańcuszka przypiętego do konstrukcji ciągnika. Ważna jest okresowa obsługa osłon. Pamiętajmy, że osłony wymagają zasilania smarem co 10 godzin pracy. W przeciwnym razie plastikowe elementy szybko się zużywają.

Ważny jest także stan krzyżaków. Ich wymiana jest bardziej czasochłonna, jednak z powodzeniem wykonamy ją samodzielnie w przydomowym warsztacie. Niezbędne będą szczypce do pierścieni Segera, młotek z pobijakiem i imadło.



Fot. 1. Przystepując do wymiany krzyżaka w pierwszej kolejności należy zdemontować pierścienie Segera.

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 5 stron.

Zainteresował Cię ten artykuł? Chcesz mieć nieograniczony dostęp do najlepszych informacji rolniczych? Skorzystaj z oferty naszej prenumeraty.
Pokaż komentarze

Zobacz także

więcej artykułów z tej kategorii