Ta strona używa cookie w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki.

Zgadzam się

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Portal partner

Naprawa wału przegubowo-teleskopowego

24.11.2017

Drukuj

Naprawa wału przegubowo-teleskopowego

Artykuł dostępny

Na szczęście naprawa nie jest skomplikowana. Pamiętajmy, że niedopuszczalna jest praca bez osłon! Może to grozić poważnym wypadkiem.

r e k l a m a



Dlatego przed wyjazdem w pole trzeba starannie skontrolować te elementy i w razie uszkodzeń wymienić detale na nowe. Na szczęście ceny części nie przyprawiają o zawrót głowy. Kompletny zestaw osłon Waryński, w zależności od modelu wału, to wydatek od 100 do 150 zł brutto.

Osłony wykonane są z materiału odpornego na mechaniczne uszkodzenia, a także na promienie UV, co gwarantuje długie użytkowanie. Osłony trzeba także solidnie unieruchomić za pomocą łańcuszka przypiętego do konstrukcji ciągnika. Ważna jest okresowa obsługa osłon. Pamiętajmy, że osłony wymagają zasilania smarem co 10 godzin pracy. W przeciwnym razie plastikowe elementy szybko się zużywają.

Ważny jest także stan krzyżaków. Ich wymiana jest bardziej czasochłonna, jednak z powodzeniem wykonamy ją samodzielnie w przydomowym warsztacie. Niezbędne będą szczypce do pierścieni Segera, młotek z pobijakiem i imadło.



Fot. 1. Przystepując do wymiany krzyżaka w pierwszej kolejności należy zdemontować pierścienie Segera.

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 5 stron.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Książka obiektu budowlanego

Czytaj

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii