Reklama zniknie za 11 sekund

Mleko prosto pod drzwi

Obrazek

Sprzedaż bezpośrednia mleka z dostawą do domu konsumentów to sposób na zwiększenie dochodu w mniejszym gospodarstwie. Ale klienci muszą być blisko.

31 sierpnia 2016, 07:00

W niewielkim – jak na bawarskie warunki – gospodarstwie rodziny Lanzl budowa obory i powiększenie stada nie było możliwe. Brak ziemi i wyjątkowo droga dzierżawa, bo ponad 800 euro za hektar wymusiły inny pomysł na poprawę dochodów.

Zdecydowaliśmy się na sprzedaż bezpośrednią mleka, bo tylko to gwarantowało nam wyższy dochód z produkcji – wyjaśnia Markus Lanzl. W 2003 roku rolnik zdecydował o przebudowie obory i budowie małej mleczarni, ponieważ tylko mleko pasteryzowane mogło być sprzedawane bezpośrednio. Takie były przepisy, umożliwiające sprzedaż bezpośrednią.
Lanzl gospodaruje na 40 ha w wiosce Harlachen, odległej 30 km od centrum Monachium.

Jak opłaciła się gospodarzowi ta inwestycja, dowiecie się Państwo w najnowszym, wrześniowym numerze programu specjalnego "top bydło" na str. 12
kb



Ważne Tematy

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)