StoryEditor

Jaką przyczepę skorupową wybrać na żniwa? Zobacz ofertę producentów

Jaką przyczepę skorupową wybrać do żniw i transportu płodów rolnych? Przeglądamy oferty producentów i pokazujemy doświadczenia rolnika, prowadzącego gospodarstwo na Pomorzu Zachodnim.

17.06.2025., 10:00h

Czym wyróżniają się przyczepy skorupowe?

Przyczepy skorupowe mogą z powodzeniem transportować różnego rodzaju materiały, takie jak zboża, buraki, obornik, kiszonki, czy warzywa. Wyróżnia je szczelna skrzynia ładunkowa, często o dużej pojemności ładunkowej. W odróżnieniu od przyczep skrzyniowych nie mają osobnych burt, a skrzynia stanowi jeden element. Stożkowa skrzynia ładunkowa rozszerzająca się ku tyłowi umożliwia optymalny rozładunek wszelkich materiałów sypkich.

Sprawdź też: Ile kosztują używane przyczepy samozbierające?

Przyczepy skorupowe cechują się wysoką trwałością i dużą ładownością, sięgającą ok. 10–24 t. Ich konstrukcja najczęściej oparta jest na dwóch lub trzech osiach (tandem i tridem). W zależności od wyposażenia producenci stawiają na zawieszenia paraboliczne, hydrauliczne lub pneumatyczne. Konstrukcja bez obrotnicy ułatwia precyzyjne cofanie, dlatego przyczepy skorupowe szczególnie sprawdzają się podczas precyzyjnego wyładunku w magazynach.

Funkcjonalność i wyposażenie skorupowych przyczep

W tego typu maszynach wywrót przeważnie jest jednostronny z wykorzystaniem klapy tylnej, jednak spora część producentów oferuje również wywrót boczny jako opcję. Przydatnym wyposażeniem są hydrauliczne zamki, które odbezpieczają/zabezpieczają klapę podczas rozładunku, bez konieczności wychodzenia z kabiny ciągnika. Dla zwiększenia komfortu podczas pracy rolnicy decydują się na amortyzację dyszla. Często wybieraną opcją (szczególnie w modelach o większej pojemności) jest też skrętna oś (lub osie).

Niskie położenie środka ciężkości i szerokie ogumienie

Kolejną istotną cechą przyczep skorupowych jest konstrukcja o niskim położeniu środka ciężkości. Ten często przesunięty jest do przodu, aby część ładunku rozkładała się na zaczepie ciągnika. Takie rozwiązanie zwiększa stabilność przyczepy, poprawia trakcję na polu przez dociążenie tylnej osi ciągnika oraz ogranicza ugniatanie gleby. Przyczepy skorupowe wyposażone są w szerokie ogumienie, np. w często spotykanym rozmiarze 600/50R22.5. Szerokie opony zapewniają komfortową jazdę, szczególnie w trudnych warunkach na polu, gdzie tradycyjna przyczepa burtowa mogłaby ugrzęznąć.

Wyposażenie dodatkowe przyczep skorupowych i cena zakupu

Producenci w swoich modelach oferują szeroki wachlarz wyposażenia dodatkowego. Najczęściej wybieranymi przez rolników opcjami są m.in. nadstawki, podesty, skrętna oś, amortyzowany dyszel, zawieszenie hydrauliczne/pneumatyczne, szersze opony czy własna hydraulika.

Przyjmuje się, że przyczepy skorupowe są średnio o ok. 30% droższe od tradycyjnych. Przykładowo przyczepy o ładowności 16 ton mogą kosztować od ok. 115 do nawet 250 tys. zł.

Jakie przyczepy skorupowe dostępne na rynku? Przegląd modeli

W artykule przedstawiamy przykładowe modele przyczep skorupowych producentów, którzy podzielili się z nami ofertą oraz pokazujemy doświadczenia rolnika, który od lat w swoim gospodarstwie wykorzystuje takie maszyny.

Annaburger

W ofercie przyczep skorupowych firma Annaburger ma serię EcoLiner, która składa się z dwóch modeli HTS 20G.12 i HTS 22G.12. Obie przyczepy mają podwozie typu tandem, dostępne z zawieszeniem parabolicznym lub hydraulicznym. Mniejszy model z oznaczeniem 20G.12 pomieści 24 m3, a jego dopuszczalna masa całkowita to 21 t, natomiast większy 26 m3, a jego DMC wynosi 23 t.

image
Za przyczepę Annaburger HTS 20G.12 trzeba zapłacić ok. 170 tys. zł.
FOTO: firmowe

Przyczepy mają amortyzowany dyszel i tylną oś skrętną. Przednia burta i podłoga wykonana jest z blachy o grubości 4 mm, natomiast burta tylna i burty boczne z blachy o grubości 3 mm. Przyczepy wyposażone są w okno rewizyjne, hydraulicznie otwieraną klapę z hydraulicznym zawieszeniem hakowym i otworem zasypowym z zasuwą.

Za dopłatą przyczepy można doposażyć w szereg opcji dodatkowych, jak np. hydraulicznie amortyzowany dyszel, hydraulicznie składane klapy boczne czy nadstawki 400 lub 500 mm.

Euromilk

Euromilk Bison to przyczepy skorupowe o pojemności od 14 do 32 m³, podzielone na trzy serie: Bison LX, Bison LX HD i Bison LX HD+. Modele do 24 m³ bazują na osi tandemowej, natomiast większe wersje są osadzone na tridemie. Przyczepy mają wzmocnioną ramę, grubość ścian bocznych waha się od 4 do 5 mm, a podłoga wykonana jest z 6-mm blachy.

image
Skorupy Eurmomilk Bison w standardzie wyposażone są w zaczep kulowy, okno zsypowe czy ogumienie 600/55R26.5.
FOTO: firmowe

Producent z Podlasia oferuje kilka wariantów zawieszenia – od klasycznego resorowego po wielowahaczowe EM Drive. W wersji EM Drive+ (opcja w Bison LX HD+) dochodzi funkcja samopoziomowania, co oznacza, że podczas kiprowania maszyna utrzymuje pionową linię środka ciężkości, minimalizując ryzyko wywrotki.

W standardzie przyczepy Bison wyposażone są w hydrauliczną burtę z oknem zsypowym, ogumienie 600/55R26.5, hydrauliczną stopę podporową, zaczep kulowy, czy balkon z drabinką. Za dopłatą mogą mieć też m.in. dodatkowe oświetlenie LED, czy wagę.

Fliegl

Przyczepa skorupowa Fliegl TMK 27 zmieści 31 m3 materiałów sypkich, a po wyposażeniu w dodatkowe nadstawki o wysokości 500 mm do 40 m3. Jak podaje producent, dopuszczalna masa całkowita wywrotki sięga 24 ton.

image
Skrzynia z nadstawkami w przyczepie Fliegl TMK 27 pomieści 31 m3 materiałów sypkich.
FOTO: firmowe

Przyczepa wyposażona jest w hydrauliczną amortyzację podwozia i szerokie ogumienie w rozmiarze 710/50 R30.5. Lepszy komfort pracy zapewnia też hydraulicznie amortyzowany dyszel, który dostosowuje poziom amortyzacji do różnych obciążeń i minimalizuje wibracje. Wywrotka TMK 279 ma homologację do jazdy z prędkością do 40 km/h po drogach publicznych. Do zabezpieczenia przewożonego ładunku można doposażyć ją w plandekę zwijaną, obsługiwaną z podłoża lub siatkę rolowaną Speed Cover.

Joskin

Przyczepy skorupowe Joskin Trans-Cap dostępne są w wersji z jedną (10–12 t) lub dwiema osiami (12–18 t). Model Trans-Cap 6500 o poj. skrzyni 21,9 m3 pomieści 18 t ładunku. Dostępny jest z burtami o wysokości 125 cm i 150 cm. Rama przyczepy ma szerokość 900 mm, co umożliwia wyposażenie w koła szerokie do 750 mm. Skrzynia wykonana jest ze stali o grubości 4 mm, przy czym podłoga wykonana jest z jednego arkusza blachy, a burty z dwóch.

W przyczepach Trans-Cap skrzynie są stożkowe (+8 cm z tyłu w stosunku do przodu), co zapewnia szybkie opróżnianie. W standardzie mają 4 duże wzierniki o wymiarach 21 × 38 cm (burta 125 cm) i 21 × 63 cm (burta 150 cm). Z tyłu wywrotki znajduje się jednoczęściowa klapa, sterowana hydraulicznie z centralnym spustem zbożowym (50 × 50 cm). Klapa otwiera się przez działanie dwukierunkowego rozdzielacza ciągnika, a zamyka za pomocą mechanicznej blokady bocznej. Jak zapewnia producent – dzięki mechanicznemu zabezpieczeniu zamka oraz szerokiej przemysłowej uszczelce przyczepa jest dobrze uszczelniona i nadaje się do transportu najdrobniejszych ładunków.

Przyczepa Trans-Cap 6500 zawieszona jest na wózku Roll-Over i wyposażona jest w resory paraboliczne. W zależności od potrzeb dostępnych jest kilka opcji zaczepów. Maszynę można doposażyć w nadstawki aluminiowe lub stalowe, system przykrywania, ślimak do przeładunku. Oprócz tego przyczepa Trans-Cap może mieć też skrętną oś, system wywrotu z półpodnośnikiem, wywrót boczny, klapo-drzwi, czy zawieszenie hydrauliczne zamiast wózka Roll-over.

Krampe

Przyczepy skorupowe Krampe BigBody dostępne są w wersji dwuosiowej i trzyosiowej. Skrzynia, zależnie od typu, może mieć objętość od 15,7 do 44,5 m3 (tandem) i od 26,9 do 54,4 m3 (tridem). Rozładunek materiału odbywa się wywrotem jednostronnym lub dwustronnym – do tyłu i na bok.

image
Przyczepy Krampe Big Body można doposażyć w nadstawki na kiszonkę o wysokości 60 lub 80 cm.
FOTO: firmowe

Model Big Body 740 Carrier o pojemności 35,2 m³ pomieści 22 t ładunku. Skrzynia przyczepy jest w kształcie stożka, co oznacza, że w tylnej części jest szersza o 10 cm. Umożliwia to swobodne zsuwanie się ładunków, takich jak sieczka z kukurydzy czy też różnego rodzaju warzywa. Warto podkreślić, że boczne ściany wykonywane są z jednego kawałka, również blacha podłogi produkowana jest z jednego arkusza. We wnętrzu powierzchnia jest gładka, a podstawa skrzyni ładunkowej jest od dołu użebrowana.

Przyczepa wyposażona jest w hydraulicznie otwieraną tylną klapę, która jest automatycznie dociskana za pomocą bocznych haków zamykających. Opcjonalnie maszynę można doposażyć, np. w nadstawki na kiszonkę o wysokości 60 lub 80 cm, amortyzatory do warzyw czy żmijki przeładowcze na tylnej ścianie.

Metal-Fach

Producent z Podlasia w ofercie przyczep skorupowych ma modele o ładowności od 6 do ponad 27 t. Do większych gospodarstw towarowych odpowiednim wyborem będzie model trzyosiowy T951/2, który bez dodatkowych nadstaw pomieści 28 m3. Przyczepa przeznaczona jest m.in. do transportu zbóż, kukurydzy, rzepaku czy buraków.

image
Trzyosiowa przyczepa skorupowa Metal-Fach T951/2 do pracy potrzebuje ciągnika o mocy przynajmniej 190 KM.
FOTO: firmowe

Konstrukcja ramy nośnej wykonana jest z profilu prostokątnego grubościennego, wzmocnionego stalowym pasem. Metal-Fach T951/2 ma dwie osie skrętne (1. i 3.) i zawieszenie paraboliczne czteropiórowe. Wyposażona jest w zaczep resorowany wzdłużnie z okiem Ø40 mm. Podłoga skrzyni wykonana jest z blachy o grubości 5 mm, natomiast ściany boczne z blachy 4 mm. Przyczepa ma okno rewizyjne oraz 2 szybry wysypowe na tylnej klapie. Tylna klapa otwierana jest i ryglowana hydraulicznie (zamki hydrauliczne).

Przyczepa może poruszać się z prędkością 40 km/h, a jej DMC (konstrukcyjne) wynosi 36 t. W standardzie zamontowane ma ogumienie 650/55R26.5 a jej wymiary to 9,7 m długości, 2,55 m szerokości i 3,62 m wysokości. Oprócz tego przyczepa ma takie wyposażenie, jak pneumatyczne hamulce, drabinka, oświetlenie LED, błotniki, wywrot na tył, czy skrzynka narzędziowa. Opcjonalnie można doposażyć ją w dodatkowe nadstawy (300, 500 i 600 mm), plandekę, podest, większe koła, zaczep kulowy, hydrauliczną amortyzację zaczepu, czy własną hydraulikę.

Metaltech

image
FOTO: firmowe

W ofercie przyczep skorupowych z przedziału 16–24 ton firma Metaltech ma 5 modeli. Są to przyczepy TS 16, TS 18 i TS 22, a także dwie nowe konstrukcje – TS 18Z i TS 20Z, przeznaczone przede wszystkim do pracy z roślinami okopowymi.

Przyczepa TS 18 o ładowności technicznej 18 ton zawieszona jest na dwóch osiach (tandem) z resorami parabolicznymi. Standardowo wyposażona jest w hydraulicznie amortyzowaną stopę podporową, hydraulicznie amortyzowany dyszel, hydrauliczne zabezpieczenie resorów oraz ogumienie w rozmiarze 385/65 R22.5. Przyczepa może się poruszać z prędkością do 40 km/h, a jej dopuszczalna masa całkowita to 21 ton. Zarówno ściany, jak i podłoga wykonane są z 4-mm blachy. Opcjonalnie model TS 18 można doposażyć m.in. w skrętną oś, hydrauliczne zawieszenie, wyładunek boczny, nadstawy, plandekę, czy szerokie opony (maks. 650/55 R26.5).

Cena przyczepy Metaltech TS 18 w podstawowej wersji wyposażenia zaczyna się od 150 tys. zł netto.

Pronar

image
Pronar oferuje przyczepę T700M/1 za cenę ok. 154 tys. zł.
FOTO: firmowe

Przyczepa skorupowa Pronar T700M/1 może być wykorzystywana w transporcie m.in. zbóż, płodów roślin okopowych i zielonek. Spośród innych modeli w ofercie producenta z Podlasia wyróżnia ją możliwość wywrotu zarówno do tyłu, jak i na prawą stronę (w opcji wywrót trzystronny).

Dopuszczalna masa całkowita modelu T700M/1 wynosi 23 t, ładowność techniczna 18 t, a poj. ładunkowa 23 m(z dodatkowymi nadstawami 35 m3). Przyczepa wyposażona jest w zawieszenie typu tandem, z amortyzacją opartą na czterech stalowych resorach. W standardzie ma amortyzowany dyszel, hydraulicznie podnoszoną klapę tylną z automatycznym dociskiem i ryglowaniem, czy okno rewizyjne. Można również regulować wysokość cięgna, co pozwala zagregować przyczepę z ciągnikami różnych producentów. Zarówno podłoga, jak i ściany, wykonane są z blachy o grubości 4 mm.

Opcjonalnie przyczepę można wyposażyć w tylną skrętną oś, różnego typu cięgna zaczepowe, czy dodatkowe nadstawy. Przyczepa może poruszać się z prędkością do 40 km/h, a do pracy potrzebuje ciągnika ok. 140 KM.

RCM

RCM Clever Turtle CT1 to przyczepa przeznaczona głównie do prac budowlanych, ale z powodzeniem może przewozić też płody rolne. Wywrotka ma ponad 15 t ładowności, a jej DMC wynosi 21 t. W standardowej wersji pojemność przyczepy to 10 m3, natomiast po zamontowaniu nadstawek można ją zwiększyć do 16,5 m3. Skrzynia ładunkowa wykonana jest z grubej blachy – podłoga 8 mm, ściany 6 mm.

image
Wywrotki RCM Clever Turtle CT1 mają hydraulicznie rozkładane najazdy, dzięki czemu mogą transportować maszyny.
FOTO: firmowe

Jak zaznacza producent z Gołdapi, elementem wyróżniającym przyczepę Clever Turtle CT1 są hydraulicznie rozkładane najazdy. Dzięki temu przyczepa jest nie tylko skorupową wywrotką, ale może służyć jako laweta do transportu minikoparek, ładowarek itp. – do 2000 mm szerokości. Za dopłatą przyczepę można doposażyć też w dodatkowe uszczelnienie, szyber, plandekę, czy podest.

Umega

Przyczepa skorupowa SPC16BS litewskiego producenta Umega pomieści 16 t ładunku i może transportować płody rolne oraz różnego rodzaju materiały sypkie. Osadzona jest na tandemowej osi i ma wywrót jednostronny (tył). Przyczepa wyposażona jest w zawieszenie paraboliczne, ale jako opcję można ją doposażyć w zawieszenie hydrauliczne lub pneumatyczne.

image
Cena przyczepy Umega SPC16BS to ok. 123 tys. zł.
FOTO: firmowe

Objętość skrzyni ładunkowej (wymiary: 6,1 × 2,1 × 1,58 m) wynosi 20 m3. Ściany boczne wykonane są z blachy o grubości 3 mm, a podłoga z blachy 4 mm. W podstawowej wersji wyposażenia przyczepa ma sztywną oś, hydrauliczną stopę podporową, zaczep obrotowy, resorowany dyszeli i dwuprzewodową pneumatyczną instalację hamulcową z automatyczną regulacją siły hamowania.

Za dopłatą maszynę można doposażyć w wiele opcji dodatkowych, takich jak zaczep kulowy, oświetlenie LED, skrętną oś, pomost roboczy, czy żmijkę rozładunkową. Objętość przyczepy można zwiększyć poprzez dołożenie nadstawek o wysokości od 300 do 800 mm.

Wielton

image
Przyczepa skorupowa Wielton PRC-2HP/W18R kosztuje ok.149 tys. zł netto.
FOTO: firmowe

Wielton w swojej ofercie przyczep skorupowych ma modele dwu- i trzyosiowe o kubaturze od 22 do 27 m3. Przykładowo przyczepa PRC-2HP/W18R ma 7 t masy, a jej ładowność techniczna wynosi 18 t. Model charakteryzuje się wywrotem na tył, poprzez hydraulicznie otwieraną klapę z automatycznymi zamkami. Przyczepa wyposażona jest w zawieszenie typu Boogie z osią stałą, resorowany dyszel i oświetlenie ledowe. Sprawny rozładunek umożliwia skrzynia ładunkowa typu Konisch o zmiennym przekroju. Na uwagę zasługuje podłoga z grubej blachy o grubości 6 mm. Ściany boczne wykonane są natomiast z blachy 3-mm. Przyczepa ma w standardzie ogumienie w rozmiarze 385/65R22.5, a za dopłatą można je zmienić na większe (maks. 710/50/26,5). Oprócz tego ma pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy, z automatyczną regulacją siły hamowania, drabinkę wejściową zewnętrzną i stopnie wewnętrzne oraz zsyp.

Polski producent oferuje też wiele opcji dodatkowych, w tym m.in. zaczep kulowy, plandekę, pomost roboczy, nadstawy 300 i 600 mm, lakierowanie pod inny kolor, czy skrętną oś.

Skorupy w praktyce – gospodarstwo spod Bałtyku

W kolejnej części prezentujemy doświadczenia rolnika, który w swoim gospodarstwie od lat wykorzystuje przyczepy skorupowe do różnych prac.

Przyczepa skorupowa jest niezastąpiona przy odbiorze ziemniaka z kombajnu na polu – mówi Michał Szczegielniak, rolnik z woj. zachodnio-pomorskiego który prowadzi gospodarstwo położone kilka kilometrów od Morza Bałtyckiego. Gospodarstwo od początku istnienia nastawione jest na produkcję mleka. Od kilku lat rolnik prężnie rozwija też uprawę ziemniaka z przeznaczeniem na frytki.

image
Michał Szczegielniak, rolnik z Gościna (woj. zachodniopomorskie), który od niedawna w swoim gospodarstwie użytkuje przyczepę skorupową Krampe BigBody 900.
FOTO: Gębski

Wspólna praca rodziny rolniczej i sprawna logistyka

Gościno gm. Gościno

Michał Szczegielniak

  • gospodarstwo: 240 ha
  • produkcja roślinna: ziemniaki (40 t/ha), buraki cukrowe (60 t/ha), rzepak (3,2 t/ha), pszenżyto (6 t/ha), żyto (6 t/ha), kukurydza na kiszonkę (68 t/ha)
  • gleby: klasy IV–V,
  • produkcja zwierzęca: krowy mleczne 70 szt. wydajność: 8 tys. kg

– Wspólnie z rodziną prowadzimy małą grupę producencką, gdzie razem pracujemy na kilkuset hektarach. Taki system daje nam możliwość negocjowania lepszych cen na nawozy, środki ochrony roślin, czy nasiona. Nie potrzebujemy też tylu maszyn, bo np. jeden duży opryskiwacz zastępuje nam cztery małe – opowiada młody rolnik.

Co istotne, wszystkie prace w polu wykonywane są przez rolników wspólnie, a dobra organizacja pracy pozwala na sprawne żniwa i zbiór ziemniaków bez przestojów. Istotną rolę podczas zwozu setek ton płodów odgrywają przyczepy skorupowe, których obecnie w gospodarstwie są cztery.

– Podczas wykopów dziennie zwozimy 500–600 t ziemniaków. Cały odbiór odbywa się przyczepami skorupowymi dwu- i trzyosiowymi o ładownościach od 14 do ponad 20 t – mówi gospodarz.

Doświadczenia rolnika z Pomorza Zachodniego z różnymi modelami przyczep

– Pierwszą przyczepę skorupową Joskin o ładowności 14 t kupiliśmy ok. 6 lat temu, głównie do wywożenia obornika na pole i transportu zboża. Już po kilku przepracowanych godzinach zauważyłem jej atuty, takie jak sprawne manewrowanie w hali, czy bardzo dobre zachowanie się na grząskim terenie. W kolejnych latach wchodziliśmy coraz mocniej w ziemniaki i zakupiliśmy do gospodarstwa kolejne przyczepy skorupowe: dwie Vaia oraz jedną Krampe – wyjaśnia rolnik.

Oprócz przyczep skorupowych w parku maszynowym znajdują się również przyczepy burtowe – 4 szt. Te jednak przeznaczone są głównie do transportu nawozów, mauzerów z wodą czy palet z nasionami na pole.

Dlaczego przyczepy burtowe nie sprawdzają się przy zbiorach ziemniaków?

– Przyczep burtowych nie wykorzystujemy przy zbiorze ziemniaka. Ten odbywa się przeważnie w mokrych warunkach, dlatego szybko mogłyby ugrzęznąć w polu. Mają zbyt wąskie ogumienie i zupełnie inne rozłożenie masy na osiach niż skorupy. W żniwa wykorzystywane są jako rezerwowe przyczepy stawiane na rogu pola, by kombajn nie miał przestojów – wyjaśnia gospodarz.

Zdaniem rolnika przyczepy skorupowe sprawdzają się w trudnych warunkach na polu dzięki szerokim oponom i dobrze rozłożonym środku ciężkości na osiach i zaczepie. Nieocenioną zaletą jest też łatwość manewrowania dzięki skrętnym osiom oraz brak konieczności wysiadania podczas wyładunku, co znacząco usprawnia pracę.

Skrętne osie, pneumatyczne zawieszenie

Najnowszym nabytkiem w gospodarstwie jest trzyosiowa przyczepa skorupowa Krampe BigBody 900, która pracuje głównie przy transporcie ziemniaków, zbóż i kiszonki. Przyczepa zagregowana jest z ponad 200-konnym ciągnikiem John Deere 6R215 i jak wyjaśnia rolnik, jest to odpowiednia moc dla tej maszyny. Przyczepa kosztowała ok. 330 tys. zł netto.

– Przyczepa wyposażona jest w dwie wymuszone osie skrętne (pierwsza i trzecia). Najbardziej przydaje się to w manewrowaniu na hali podczas podjeżdżania pod kosz przyjęciowy oraz na polu. Skorupa prowadzi się idealnie za ciągnikiem, dzięki czemu operator kombajnu może precyzyjnie wysypać ziemniaki – mówi Szczegielniak.

Kolejnym elementem wyposażenia, o którym warto wspomnieć, jest pneumatyczne zawieszenie. Rolnik podkreśla komfort pracy podczas jazdy z załadowaną do 27 t maszyną, szczególnie na drogach polnych oraz asfalcie. Jak zaznacza, zawieszenie lepiej niweluje nierówności, niż ma to miejsce w innych przyczepach z hydrauliczną amortyzacją. Szczegielniak zdecydował się na mocniejszą podłogę o grubości 5 mm oraz dodatkowe nadstawki 600 mm. Przyczepa wyposażona jest w szerokie opony w rozmiarze 710/50R26.5 oraz własną hydraulikę.

Drobna poprawka, duża różnica

– Jedynym mankamentem, który musiałem poprawić, były dość mocno zaostrzone śruby wewnątrz skrzyni, które mogły uszkodzić ziemniaki podczas załadunku. W prosty sposób – założyłem nakrętki, zasilikonowałem je i problem zniknął – wyjaśnia.

Warto wspomnieć, że rolnicy oczekują na dostawę kolejnej przyczepy Krampe BigBody 900, ale wyposażonej w dodatkowy wywrót boczny.

– Potrzebna nam jest ta opcja głównie do rozładunku w niskich halach, gdzie nie możemy w pełni wyładować do tyłu – kończy rolnik.

Krzysztof Gębski
Autor Artykułu:Krzysztof Gębski

redaktor top agrar Polska w dziale "Technika".

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
05. grudzień 2025 07:07