Reklama zniknie za 11 sekund

Topagrar.plZaloguj
Jesteś w strefie Premium
Strona główna>Artykuły>Uprawa>Rynek zbóż>

Strategia sprzedaży zbóż w sezonie 2022/2023. Piotr Doligalski, wiceprezes Krajowego Związku Producentów Roślin Zbożowych

Podczas IV Ogólnopolskiej Giełdy Rzepaczano - Zbożowej w Licheniu Starym w gronie ekspertów, analityków i przedstawicieli największych graczy rynkowych rozmawialiśmy o podsumowaniu kończącego się sezonu 2021/2022 oraz o prognozach rynkowych na zbliżające się żniwa i nowy sezon 2022/2023.

Bartłomiej Czekała25 czerwca 2022, 04:00

Jednym z naszych gości i prelegentów był Piotr Doligalski, wiceprezes Krajowego Związku Producentów Roślin Zbożowych. W rozmowie z Bartłomiejem Czekała, redaktorem naczelnym portalu topagrar.pl mówił on o swojej ocenie sytuacji rynkowej i strategiach sprzedaży zbóż przez rolników w nowym sezonie 2022/2023.

- W tym roku ten rynek jest bardzo dziwny. W pewnym momencie ceny poszły bardzo w górę i my, rolnicy nie wiedzieliśmy co robić. Tak samo w górę poszły koszty produkcji. Jeżeli chodzi o zboże z Ukrainy, to my mamy wielkie obawy. Myślę że to zboże tu zostanie w kraju, bo gdy wjeżdża do polski to jest już zbożem unijnym. Wiec na pewno będzie u nas sprzedawany i popyt na krajowe zboże będzie niższy. Ceny teraz spadły, ale myślę że w żniwa powinny być dobre. Ja szacuje na 1300 - 1400 zł w same żniwa. Potem zobaczymy jak polscy przedsiębiorcy i eksporterzy dadzą sobie radę z nadwyżką zboża z Ukrainy - mówi Piotr Doligalski.

Zapytany o ocenę wegetacji zbóż i szacunki zbiorów mówi, że plony głównych gatunków zbóż powinny być średnie. Jak zauważa, mimo wzrostu areału kukurydzy, to przebieg wegetacji nie jest dla niej korzystny, więc tu zbiory mogą być niższe niż rok temu.

Wiceprezes KZPRZ zdradza także jaką strategię sprzedaży zbóż stosuje i jaką radzi rolnikom na sezon 2022/2023.
Obejrzyj cały wywiad!


Picture of the author
Autor Artykułu:Bartłomiej Czekała
Pozostałe artykuły tego autora

Masz pytanie lub temat?Napisz do autora

Ważne Tematy