StoryEditor

Wpływ opinii konsumentów na produkcję żywności rośnie. Jak to efektywnie wykorzystać?

Znacząca część obiegowych opinii na temat warunków produkcji mleka jest nieprawdziwa, wcale jednak nie znaczy to, że mamy przymknąć na nie oko. Z jednej strony nie powinniśmy poddawać się terrorowi błędnych, stereotypowych opinii, a z drugiej strony powinniśmy uważnie wsłuchiwać się w opinie konsumentów i nauczyć się na nie sensownie reagować.
25.02.2024., 11:00h

Produkcja rolnicza, w tym produkcja żywności pochodzenia zwierzęcego, jest od kilku lat przedmiotem wzrastającej krytyki ze strony opinii publicznej. Dotyczy to również produkcji mleka. Ruchy konsumenckie nie są jeszcze takie głośne w naszym kraju, ale biorąc pod uwagę ich aktywność w krajach skandynawskich, w Europie Zachodniej, USA czy Kanadzie, należy sądzić, że wpływ opinii konsumentów na produkcję żywności, w tym na produkcję mleka będzie w naszym kraju systematycznie wzrastał.

Głos opinii konsumentów jest ważny

Wpływ opinii konsumentów na produkcję żywności pochodzenia zwierzęcego może być pozytywny, co wskazuje na konieczność wsłuchiwania się producentów żywności w głos opinii publicznej. To dzięki powszechnej krytyce przez konsumentów bardzo istotnie poprawiły się w ostatnich latach warunki chowu brojlerów kurzych i indyczych. Apele lekarzy medycyny ludzkiej, lekarzy weterynarii oraz opinii publicznej spowodowały zaprzestanie od 2006 roku stosowania antybiotykowych stymulatorów wzrostu w tuczu brojlerów i tuczników, czy w odchowie cieląt i opasie bydła.

Pozostało 92% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Mira Wieczorek
Autor Artykułu:Mira Wieczorek
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
26. kwiecień 2024 11:52