
Dlaczego Continental rezygnuje z opon rolniczych?
Continental skoncentruje swoją działalność w zakresie komercyjnych opon specjalistycznych (Commercial Specialty Tires) na oponach do przeładunku materiałów, robót ziemnych i zastosowań portowych i zakończy działalność w zakresie opon rolniczych do końca 2025 r. Grupa informuje, że decyzja ta została poprzedzona kompleksową oceną ekonomiczną.
Zobacz też: Opony rolnicze można utylizować za darmo, jednak są pewne warunki do spełnienia
W ostatnich latach segment opon rolniczych przeszedł fundamentalne zmiany. W rezultacie rynek docelowy Continentala znacznie się skurczył, co uniemożliwiłoby realizację ambicji firmy. Pracownicy, których dotyczy ta strategiczna reorganizacja, pracują głównie w zakładzie w Lousado (Portugalia).
Firma obiecuje: wszystkie zamówione opony rolnicze zostaną dostarczone
- Koncentrując się w przyszłości na działalności Commercial Specialty Tires, będziemy mogli jeszcze precyzyjniej dostosować nasze zasoby do naszych mocnych stron w branży opon do transportu materiałów, robót ziemnych i zastosowań portowych – mówi Paul Williams, dyrektor Continental Commercial Specialty Tires.
Do końca 2025 roku Continental wypełni wszystkie zobowiązania umowne dotyczące dostaw dla swoich klientów zamawiających opony rolnicze (TractorMaster, Tractor70 Tractor85, CombineMaster i CompactMaster). Linie popularnych opon wielofunkcyjnych będą nadal stanowić część działalności Continental w segmencie opon specjalistycznych.
Źródło: topagrar.com