StoryEditor

New Holland: premierowy ciągnik T7, odświeżona seria T5S, potężna ładowarka i prasa!

W niemieckim Basedow jako pierwsi mieliśmy okazje przyjrzeć się premierowym maszynom marki New Holland, które oficjalnie zostaną zaprezentowane podczas listopadowych targów Agritechnica w Hanowerze.

15.09.2025., 13:30h

W Basedow swoją premierę miała nowa seria ciągników New Holland T7 ze standardowym rozstawem osi SWB o mocy 180-225 KM. Pierwszą widoczną zmianą jest nowa pochylona maska, która poprawia widoczność do przodu. Pod maską kryje się 6,7-litrowy silnik FPT z 750-godzinnym okresem międzyobsługowym.

Ciągniki T7.180, T7.190 i T7.210 mogą być wyposażone w nową 3-zakresową przekładnię Auto Command CVT, dostępną od momentu premiery. Zarówno nowa przekładnia Dynamic Command semi-powershift, jak i dobrze znana przekładnia Range Command semi-powershift, zostaną wprowadzone w późniejszym terminie.

W topowym modelu T7.225 rolnicy mogą wybrać przekładnię Dynamic Command lub Auto Command. Nowa przekładnia Dynamic Command z 24 przełożeniami do przodu i do tyłu, oferuje prędkość maksymalną Eco 50 km/h i funkcję Start/Stop, natomiast  przekładnia Auto Command CVT zapewnia prędkość maksymalną 55 km/h.

image
FOTO: Gębski

Nowe ciągniki T7 SWB mają rozstaw osi wynoszący 2 789 mm, a dodatkowo mogą pochwalić się maksymalną dopuszczalną masą całkowitą 13,5 t i maksymalną ładownością 5,5 t. To co rzuca się w oczy to zupełnie nowy kolor Dynamic Blue, który zostanie wprowadzony w przyszłych seriach ciągników New Holland.

Pojemność zbiornika oleju napędowego i AdBlue/DEF została zwiększona odpowiednio do 350 litrów i 48 litrów. Kolejne zmiany obejmują nową konstrukcję kabiny, nowy interfejs operatora i podłokietnik, a także bardziej kompaktowy przód. Użytkownicy mogą wybierać spośród trzech opcji dachu i różnych typów amortyzacji kabiny - mechanicznego, hydraulicznego lub pneumatycznego.

image
FOTO: Gębski

Przeprojektowane zostało również zawieszenie, które zapewnia większy komfort i kontrolę. Ciągniki T7 SWB mogą pochwalić się też nową przednią osią dostępną w wersji standardowej lub heavy duty. Jak zaznacza producent w ciągnikach zmniejszył się promień skrętu o 17% (2,4 m), z 14,3 m do 11,4 m, zapewniając szybsze i bardziej wydajne skręty na uwrociach.

Wszystkie modele są standardowo wyposażone w funkcję Connectivity Included, która umożliwia poprawę wydajności w oparciu o dane oraz zdalne wsparcie dealera poprzez monitorowanie i aktualizacje.  

Odświeżona seria T5S

Kolejną nowością zaprezentowaną w północno-wschodnich Niemczech była odświeżona seria ciągników T5S. Najważniejsze zmiany w ciągnikach T5S obejmują większą moc, nowe funkcje przekładni, ulepszony układ kierowniczy i lepszą widoczność. Ciągniki dostępne są teraz w wersji 90, 101 i nowej 110 KM.

Traktory wyposażone są w elektroniczny rewers z przekładnią 12F/12R, który zapewnia płynną zmianę kierunku jazdy bez sprzęgła i oferuje kontrolę agresywności: niską, średnią i wysoką dostosowaną do konkretnych wymagań różnych zadań. Możliwości obsługi osprzętu zostały zwiększone dzięki opcjonalnej pompie hydraulicznej o wysokim przepływie 82 l/min. Nowa konstrukcja przedniego wału odbioru mocy z mokrym sprzęgłem zapewnia większą wydajność, niższy poziom hałasu i dłuższe okresy między przeglądami.

image
FOTO: Gębski

Jedną z istotnych zmian jest ulepszona przednia oś zapewniająca szybszą reakcję układu kierowniczego. To rozwiązanie zostało zaprojektowane przede wszystkim z myślą o pracy z ładowaczem. Opcjonalnie dostępna jest też przednia oś SuperSteer z układem kierowniczym, która zapewnia operatorom większą zwrotność dzięki zmniejszonemu promieniowi skrętu. W nowej generacji ciągników T5S włoski producent skupił się na zwiększeniu komfortu oferując intuicyjne sterowanie, w tym nowy przełącznik do jednoczesnej obsługi ładowacza czołowego i zmiany kierunku jazdy.

Dostępny jest też nowy cyfrowy zestaw wskaźników, który automatycznie dostosowuje jasność do oświetlenia otoczenia. Wyświetla informacje o zużyciu paliwa, obszarze i przebiegu pracy, oraz najważniejsze dane dotyczące silnika i skrzyni biegów. Ciągniki serii T5S wyposażone są w zbiornik paliwa o poj. 130 litrów. Mają nowe oświetlenie LED wraz z opcjonalną lampą ostrzegawczą. Poprawiono również widoczność do przodu dzięki nowo zaprojektowanemu układowi wydechowemu w kształcie litery U.

Co istotne modele T5S są teraz dostępne z opcjonalnym fabrycznie zainstalowanym systemem telematycznym. Opcjonalnie mogą mieć też ISOBUS, a od 2026 r. będą mogły być wyposażone w fabrycznie montowany elektryczny system autoguidance, w pełni kompatybilny z wyświetlaczem IntelliView IV Plus i systemem jazdy równoległej DirecSteer.

Nowe modele T5S będą dostępne u dealerów w pierwszej połowie 2026 roku.

image
FOTO: firmowe

Potężna ładowarka kołowa

Oferta ładowarek kołowych New Holland poszerzona zostaje o nowy model W170D+ Forage Power. Maszyna zaprojektowana została z myślą o załadunku kiszonki. Sercem New Holland W170D+ Forage Power jest silnik FPT o poj. 6,7 l, generujący 255 KM i 1300 Nm. W porównaniu ze standardowym modelem W170D moment obrotowy został zwiększony o 37%, a moc o 30%. Zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów pozwala na całodzienną pracę bez konieczności tankowania, a prędkość maksymalna zbliżająca się do 50 km/h zapewnia wydajną jazdę.

image
FOTO: Gębski

Maszyna o masie roboczej sięgającej ponad 16 ton wyposażona jest w 6-biegową skrzynię biegów z aktywnym sprzęgłem blokującym od pierwszego biegu, przednią oś z 100% samoblokującym mechanizmem różnicowym oraz tylną oś z mechanizmem o ograniczonym poślizgu, który wspomaga trakcję na śliskich nawierzchniach.

Komfort operatora zapewnia ergonomiczna kabina z regulowanym fotelem pneumatycznym, 8-calowym ekranem dotykowym i jednoczęściową panoramiczną przednią szybą. Widoczność do tyłu ułatwia niewielka komora silnika, elektrycznie regulowane lusterka wsteczne i kamera szerokokątna o kącie widzenia 178°. Całość uzupełnia oświetlenie LED. Opcjonalnie dostępne jest również tylne urządzenie radarowe do wykrywania przeszkód.

image
FOTO: firmowe

Rolnictwo precyzyjne w prasach Roll-Belt

Prasa zmiennokoorywa New Holland Roll-Belt 180 Plus produkuje bele o średnicy do 1,8 m. Maszyna w standardzie wyposażona jest w ISOBUS, co umożliwia odblokowanie dodatkowych funkcji podczas pracy z kompatybilnym ciągnikiem. Należą do nich automatyzacja ciągnika i prasy, która zmniejsza zmęczenie operatora i zwiększa wydajność poprzez automatyzację funkcji zatrzymania, owijania, wyrzucania i uruchamiania.

image
FOTO: firmowe

ISOBUS umożliwia również bezpośrednie połączenie z wyświetlaczem ciągnika lub za pośrednictwem monitorów firmy New Holland, takich jak IntelliView IV Plus, który zastępuje poprzedni interfejs oparty na klawiaturze, kolorowym ekranem dotykowym. Jako opcja dostępny jest też monitor IntelliView 12, który oferuje funkcję multi-touch, szybszy czas reakcji i płynną integrację z platformą FieldOps.

Ważną cechą pras serii Roll-Belt Plus jest kompatybilność i łączność z aplikacją FieldOps do zdalnego śledzenia lokalizacji prasy i uzyskiwania dostępu do danych dotyczących poszczególnych bel. Dostępne są dwie opcje telematyczne:

  • Podstawowa telematyka umożliwia dostęp do danych prasy za pośrednictwem aplikacji mobilnej FieldOps lub strony internetowej.
  • Zaawansowana łączność zapewnia dodatkowy dostęp do danych agronomicznych i map pól za pośrednictwem tych samych platform.

Po za tym nowa seria może pochwalić się ulepszonymi łańcuchami, rolkami i łożyskami, które mają zapewnić większą trwałość i dłuższy czas eksploatacji.

image
FOTO: Gębski
Krzysztof Gębski
Autor Artykułu:Krzysztof Gębski

redaktor top agrar Polska w dziale "Technika".

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
05. grudzień 2025 06:02