StoryEditor

TEST: Merlo TF 42.7 CS 140

Merlo jako jedyna ładowarka wyposażona była w amortyzację kabiny. To zapewnia najwyższy komfort pracy.
25.08.2018., 07:08h
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Deutz, 3,6 l, o mocy 103 kW/140 KM, EGR, DOC i SCR, bez DPF. Dwie pompy Bosch-Rexroth, jedna do napędu, druga do hydrauliki, niezależne oleje. Obroty wsteczne wentylatora chłodnicy po wciśnięciu przycisku, bez automatyki. Napęd hydrostatyczy, dwa biegi: I – 0–16 km/h, II – 0–38 km/h (zmierzone), zmiana biegu tylko na postoju. Na I biegu siła pchania ok. 6 t najlepszy wynik, na II tylko 2 t.

System EPD reguluje obroty silnika: im bliżej do osiągnięcia ustawionej prędkości EPD, tym bardziej redukuje obroty. Przełącznikiem SpeedControl zmienia się pomiędzy trybami Eco (maks. 1800 obr./min) a trybem HeavyLoad z funkcją Knickdown (aktywna od 30 km/h). Praktyczna funkcja: elektronika reguluje obroty silnika zależnie od wychylenia joysticka. Tempomat obsługuje się dźwignią rewersu: dźwignię przytrzymać przez 2 s – prędkość zostanie zapamiętana, jeśli trzeba pracować wolniej – użyć pedału impulsowania, jeśli zdejmie się nogę ładowarka pracuje z zapamiętaną prędkością, wciskając pedał hamulca dezaktywuje się tempomat.

Osie Merlo, duży prześwit 46 cm, stały napęd na 4 koła. Tylne koła nie ustawiają się au...
Pozostało 73% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
27. kwiecień 2024 11:00