Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Kierowca TIR-a wiózł kombajn Claas w zestawie przestrzennym. Sporo za to zapłaci w Niemczech

09.01.2020

Drukuj

Kierowca TIR-a wiózł kombajn Claas w zestawie przestrzennym. Sporo za to zapłaci w Niemczech

Artykuł dostępny

r e k l a m a

23-letni polski kierowca wiózł z Francji do Polski przez Niemcy kombajn zbożowy marki Claas Dominator 98. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że nie wiózł go na zestawie niskopodwoziowym, lecz w zestawie przestrzennym składającym się z ciężarówki oraz przyczepy. Na ciężarówce załadowany był heder i kola kombajnu, a sam kombajn znajdował się na przyczepie ciężarowej.

Transport przykuł uwagę niemieckich policjantów na autostradzie A5 w okolicy miasta Friedberg, ponieważ szerokość kombajnu była większa niż szerokość przyczepy, a boczne plandeki przyczepy to uwydatniały. Zgodnie z przepisami, ponadgabarytowy ładunek wymaga innego sposobu przewożenia i potrzebne są do tego specjalne pozwolenia. Kierowca TIR-a takich dokumentów nie posiadał.

Kolejny problem dotyczył mocowania ładunku. Po przeanalizowaniu tej kwestii, niemieccy policjanci uznali przyczepę za całkowicie niezdatną do przewozu kombajnu. Nie było bowiem technicznej możliwości, by maszyna została poprawnie umocowana. Żeby wiec kontynuować przewóz, firma będzie musiała zorganizować zupełnie inną ciężarówkę.

Jak czytamy na 40ton.net, kolejny problem dotyczył mocowania przewożonego ładunku. Po przeanalizowaniu tej kwestii, Niemcy uznali przyczepę za całkowicie niezdatną do przewozu kombajnu. Nie było bowiem technicznej możliwości, by maszyna została poprawnie umocowana. Żeby wiec kontynuować przewóz, firma musiała zorganizować zupełnie inną ciężarówkę.

Dodatkowo kontrola tachografu wykazała przekroczenie dozwolonej prędkości. Policjanci stwierdzili, że ciężarówka jechała z prędkością nawet 106 km/h.

W jaki sposób ukarano kierowcę? Za przekroczenie prędkości oraz przewóz ładunku bez stosownych dokumentów naliczono kilkaset euro kary. Do tego firma transportowa, w której pracuje kierowca musi pokryć koszty przeładunku kombajnu na właściwą naczepę oraz zapłacić za przymusowy postój ciężarówki na specjalnym parkingu strzeżonym.

oprac. bcz na podst. 40ton.net

Fot. 40ton.net

Polecane dla Ciebie:

article icon

Ile traktorów sprzedano we Francji, Włoszech i w Niemczech?

Czytaj

Czytaj artykuły w naszej aplikacji!

Aplikacja TAP jest już dostępna

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody