Mocno ograniczona podaż zbóż wpłynęła na zdecydowanie mniejszy eksport. Przy braku sprzedawanego towaru i możliwości zaplanowania jego odejścia na rynki zagraniczne handlowcy mogą mieć problem. W takim sezonie nie sprawdzają się zwykłe zachęty cenowe, bo do biznesu przecież dokładać nie można, więc firmy handlowe o prostej konstrukcji biznesowej typu: kupił tanio – sprzedał drożej, miały w tym sezonie spory problem z utrzymaniem obrotów.
Są jednak starannie wypracowane metody budowania więzi firm handlowych z producentami rolnymi, które nawet w tak trudnym dla biznesu zbożowego roku przynoszą niezłe efekty.
Prowadząc działalność skupową warto tym metodom przyglądnąć się z bliska, bo model powiazania handlu z zaopatrzeniem w środki do produkcji uprawiany przez dystrybutorów od lat też mocno się zmienił. O takich modyfikacjach i partnerstwie biznesowym będzie mówił na Giełdzie Artur Gołębiowski, od wielu lat zarządzający zakupami zbóż w firmie Agrii Polska Sp. z o.o. w swojej prezentacji na temat:
W sezonie słabszego eksportu sprawdza się model synergicznej współpracy, łączący skup zbóż z zaopatrzeniem w środki do produkcji.
O handlu zbożami i rzepakiem na giełdzie rozmawiać będziemy niemal cały czas, ale warto także zwrócić uwagę na udział w dyskusji zbożowej innego znanego na rynku handlowca. Wojciech Bieszczad będący obecnie współwłaścicielem firmy Agrena Sp. z o.o. od ponad 25 lat funkcjonował jako dyrektor zaopatrzenia w koncernach przetwórczych i szefował branży skupowej u dużego dystrybutora.
Ciekawe jakie będzie spojrzenie tego eksperta na bieżący rynek zbóż i prognozy na nadchodzący sezon.
Nie dowiesz się tego jeśli nie zapiszesz się na Giełdę, a ta zaczyna się już we wtorek 24 czerwca.
Kliknij w obraz poniżej! Zapraszamy!
