
Rusza kampania informacyjna mająca na celu promowanie polskiej wieprzowiny. Ma ona dotrzeć do szerokiej gamy konsumentów, a także producentów żywności, w tym rolników. W kampanii będą przekazywane treści nie tylko o tym, czym faktycznie jest polska wieprzowina, ale także o potrzebie obecności mięsa wieprzowego i jego przetworów w codziennej diecie człowieka.
Tylko producenci wieprzowiny i jej przetworów korzystający z mięsa pozyskanego ze zwierząt urodzonych, chowanych i ubitych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej mają możliwość nieodpłatnego stosowania oznakowania „Produkt Polski”.
Kampanię finansowaną z Funduszu Promocji Mięsa wieprzowego prowadzi Ogólnopolski Cech Rzeźników-Wędliniarzy-Kucharzy. Organizatorzy uważają, że ten projekt ma sprzyjać idei tzw. patriotyzmu gospodarczego i kulinarnego, a przez świadome wybory konsumenckie ma wzmocnić pozycję krajowych producentów żywca na rynku polskim. Ma to szczególne znaczenie dziś, w obliczu strat gospodarczych wywołanych przez epidemię koronawirusa. Dlatego wybierając się na zakupy sięgajmy po produkty oznaczone logiem Produkt Polski. Wybierajmy też odbiorców, którzy znakują swoje towary tym znakiem.