KE zaakceptowała 4 polskie programy promocji

Ich łączny budżet to 11,2 mln EUR, współfinansowanie unijne wynosi łącznie ponad 8,5 mln EUR, co stanowi 8,8 % całkowitej kwoty przeznaczonej na wsparcie programów prostych.
24 września 2018 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych – promocja, w związku z przedłożonym przez Komisję Europejską projektem decyzji wykonawczej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych.
Tą decyzją KE zaakceptowała 58 programów o budżecie ponad 125 mln EUR.
Pieniądze zostaną wydatkowane na promocję wołowiny, wieprzowiny, drobiu, owoców i warzyw oraz przetwory z tych produktów.
Promocja będzie odbywać się na rynku Chin, Hongkongu, Japonii, Korei Płd. i Wietnamie. Budżet na to działanie to 4,92 mln EUR.
To jeszcze nie koniec, bo promocją zostały objęte również jabłka z chronionym oznaczeniem geograficznym – złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, o łącznym budżecie 2,94 mln EUR, skierowany na rynek niemiecki, szwedzki i duński.
Mięso drobiowe otrzyma 1,5 mln EUR dzięki złożonemu projektowi przez Krajowa Radę Drobiarstwa IG, a działania promocyjne obejmą rynek czeski, niemiecki i polski.
Środki na promocję otrzymają także producenci owoców, projekt złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa o łącznym budżecie 1,84 mln EUR, skierowany będzie na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
dkol/ gov.pl/rolnictwo
Tą decyzją KE zaakceptowała 58 programów o budżecie ponad 125 mln EUR.
Program promocji
Pieniądze zostaną wydatkowane na promocję wołowiny, wieprzowiny, drobiu, owoców i warzyw oraz przetwory z tych produktów.
Promocja będzie odbywać się na rynku Chin, Hongkongu, Japonii, Korei Płd. i Wietnamie. Budżet na to działanie to 4,92 mln EUR.
To jeszcze nie koniec, bo promocją zostały objęte również jabłka z chronionym oznaczeniem geograficznym – złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, o łącznym budżecie 2,94 mln EUR, skierowany na rynek niemiecki, szwedzki i duński.
Mięso drobiowe otrzyma 1,5 mln EUR dzięki złożonemu projektowi przez Krajowa Radę Drobiarstwa IG, a działania promocyjne obejmą rynek czeski, niemiecki i polski.
Środki na promocję otrzymają także producenci owoców, projekt złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa o łącznym budżecie 1,84 mln EUR, skierowany będzie na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
dkol/ gov.pl/rolnictwo
Przeczytaj również
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora