StoryEditor

Będą zmiany w ustawie o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

Szykują się zmiany w zasadach działaniach funduszy promocji. System ma zostać uszczelniony, a w związku z rosnąca popularnością upraw słoneczników od ich sprzedaży będzie naliczana opłata promocyjna. 
10.01.2023., 13:01h
Do konsultacji społecznych został wysłany projekt ustawy „o zmianie ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych”. 

Powierzchnia uprawy słonecznika w Polsce zwiększyła się niemal dwukrotnie 

Zaproponowane w projekcie ustawy przepisy wprowadzają zmiany w Funduszu Promocji Roślin Oleistych, które mają na celu rozszerzanie katalogu roślin oleistych o słonecznik i doprecyzowanie podmiotów od których są naliczane i pobierane wpłaty na ten fundusz. 

W Polsce coraz większą popularność zdobywa uprawa słonecznika, która ze względu na niższe koszty uprawy, jest alternatywą dla uprawy rzepaku. Według danych GUS powierzchnia uprawy słonecznika w Polsce w 2021 r. zwiększyła się niemal dwukrotnie i wyniosła 14,4 tys. ha

Według szacunków Komisji Europejskiej w 2022 r. powierzchnia uprawy nasion słonecznika w Polsce, w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyła się o 81%, do 26 tys. ha, a także zostanie zebrane blisko 56 tys. ton krajowego słonecznika, czyli o 63% więcej niż w 2021 r. 
– Biorąc pod uwagę powyższe, zasadnym jest wprowadzenie słonecznika do grupy roślin oleistych od wartości, których naliczana jest ...
Pozostało 69% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
19. kwiecień 2024 10:27