Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody

Czytaj wygodniej w nowej darmowej aplikacji mobilnej!

Your browser version is not supported. Download the latest browers, or use other.

Zamknij

r e k l a m a

Partner portalu

Carrefour inwestuje w polskie rolnictwo ekologiczne?

11.06.2019

Drukuj

Carrefour inwestuje w polskie rolnictwo ekologiczne?

Artykuł dostępny

Transformacja żywieniowa wpisuje się w strategię Carrefour, która zakłada odejście od masowej sprzedaży na rzecz żywności wysokiej jakości. Sieć chce nauczyć konsumenta podejmowania świadomych decyzji i zmiany nawyków żywieniowych. Transformację zamierza oprzeć na 7 filarach - lider oferty BIO, dostęp do oferty wysokiej jakości dzięki produktom własnej marki, lider smaku, dbałość o lepsze procesy produkcji żywności, oferta lokalnego marketplace, katalizator innowacji technologicznych dla żywności. Carrefour wprowadził w 2018 roku 8 actów, na temat lepszego jedzenia. Jednym z nich są kontrakty farmerskie - promowanie krajowych i lokalnych producentów. Firma podpisuje roczne umowy na dostawę świeżych,  sezonowych owoców i warzyw.

Wsparcie dla rolników EKO

r e k l a m a

Fundacja Carrefour zamierza promować rolnictwo ekologiczne i przekazuje środki finansowe na realizację projektów przygotowanych przez AgriNatura i Społeczny Instytut Ekologiczny. Dotychczas przekazano w 65 tys. Euro na wsparcie pięciu rolników ekologicznych, z kolei następne 120 tys. Euro Fundacja przeznacza na naukę 20 rolników jak wykorzystać potencjał swoich upraw. Kontrakty z Carrefour podpisały firmy Agrohurt, Grono, Fruit, Szpargrol, Olbromski, Natureza, Farma Świętokrzyskie.

W Polsce mamy wiele do zrobienia, bo przeciętny Polak konsumuje żywność ekologiczną za 7 euro/30 zł rocznie. W porównaniu do innych krajów europejskich to co najmniej 20 razy mniej niż chociażby w Niemczech, Francji czy Włoszech. W ubiegłym roku do 25 polskich rolników trafiło 800 tys. zł, aby systematycznie rozwijać produkcję ekologiczną dla sieci Carrefour.

Rolnictwo eko we Francji

Polecany artykuł

Napad na fermę – zginęło 2000 norek! Obrona praw zwierząt czy ekoterroryzm?

- We Francji ponad 41 tys. rolników prowadzi gospodarstwa ekologiczne, nie wszystkie jednak są w 100% eko. We Francji 10% powierzchni upraw stanowią uprawy ekologiczne - mówił Florent Guhl z Agence BIO we Francji. Rynek eko stale się rozwija. W 2018 r. powstało 300 nowych sklepów z żywnością ekologiczną. Obecnie we Francji ponad 2 mln hektarów stanowią uprawy bio. Francuzi prognozują wzrost o 200 tys. ha do 2022 roku. W tym kraju na wysokim poziomie jest doradztwo ekologiczne dla rolników, Izby Rolne sprawnie działają w tym zakresie. Rolnicy korzystają z finansowego wsparcia krajowego i unijnego. Na szeroką skalę działa promocja żywności eko, a rolnicy i przetwórcy współpracują z władzami, aby uprościć przepisy i osiągać stałe wzrosty dotyczące konsumpcji tego rodzaju żywności.

Artykuł podzielony na strony, czytasz 1 z 2 stron.

Polecane dla Ciebie:

article icon

Płoną tankowce - ropa na giełdach w górę, rzepak na Matifie drożeje

Czytaj

Galeria zdjęć

Birthe Linddal-Jeppesen - socjolog, futurolog z Danii
Christophe Rabtel - prezes Carrefour Polska
Debata EcoFoof
EcoFood, Hotel Victoria
Eksperci EcoFood
Karol Krajewski z MRiRW
prof. dr hab. Rwa Rembiałkowska z SGGW
Sala Główna konferencji EcoFood

r e k l a m a

Komentarze (?)

r e k l a m a

więcej artykułów z tej kategorii