StoryEditor

Cioloș: „Konsumenci są wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa”

  - W czasach gdy konsumenci są bardziej wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa, jakości i zrównoważonego charakteru produkcji żywności, rolnicy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa mogą odegrać ważną rolę.
25.11.2013., 10:11h

Europejski sektor rolny i rolno-spożywczy jest znany z jakości swoich produktów i przestrzegania norm nie mających sobie równych w świecie. Przy wartości wywozu ponad 110 mld euro sektory te to ważny element pobudzania wzrostu gospodarczego i zwiększania zatrudnienia w Unii Europejskiej - powiedział Dacian Cioloș, europejski komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich po tym jak Komisja Europejska przedstawiła dziś (21.11.2013 r.) projekt reformy polityki informowania o europejskich produktach rolnych i rolno-spożywczych oraz promowania tych produktów.

 

Nowa polityka promocyjna, ze zwiększonym budżetem i - w przyszłości - wsparciem europejskiej agencji wykonawczej, ma stać się prawdziwym narzędziem podboju rynków. Działania prowadzone pod hasłem „Enjoy, it‘s from Europe" w ramach prawdziwie europejskiej strategii mają spowodować, że osoby pracujące w tym sektorze otworzą się na rynki międzynarodowe, a konsumenci będą bardziej świadomi wysiłków podejmowanych dla podwyższenia i zachowania jakości produktów.

 

Przedstawiony wniosek jest następstwem prowadzonej od 2011 r. debaty dotyczącej zielonej księgi. Najważniejsze elementy reformy to:
- zwiększenie pomocy na działania informacyjne i promocyjne w celu zwiększenia konkurencyjności rolnictwa europejskiego. Wsparcie europejskie powinno stopniowo wzrosnąć z 61 mln euro w budżecie na 2013 r. do 200 mln euro w 2020 r.;
- wprowadzenie europejskiej strategii promocji, która pozwoli na lepsze ukierunkowanie akcji promocyjnych;

- uproszczenie procedur administracyjnych. e-abi

 

Fot: KE

 

Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
03. maj 2024 06:31