Przeprojektowano układ chłodzenia silnika. Wyposażono go także w nowy wentylator o nazwie eVisco, który sterowany jest elektrycznie. Pozwala to na bezstopniową regulację obrotów.
Największe zmiany widać jednak w układzie przeniesienia napędu, gdzie producent zastosował bezstopniową przekładnię.
Skrzynia SDF T 5300 CVT ma dwa zakresy prędkości. Pierwszy z nich - polowy pozwala na jazdę z prędkością od 0 do 22,8 km/h, drugi szosowy od 22,8 do 40 km/h. Co ciekawe maksymalna prędkość jazdy osiągana jest przy zredukowanych obrotach silnika, wynoszących zaledwie 1650 obr./min, co przekłada się na oszczędności ON. Przekładnia może pracować w jednym z 3 trybów – Manual, Auto czy WOM. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada elektrohydrauliczny rewers.
Hydraulika ciągnika zasilana jest pompą load sensing o maksymalnym wydatku 100 l/min. Olej może zasilać do 5 par gniazd obsługiwanych elektronicznie. Dzięki takiemu rozwiązaniu traktorzysta może dla każdej pary regulować wydatek czy czas otwarcia zaworów. Tylny podnośnik sterowany elektrycznie ma udźwig 2,5 tony.

Kabina nowych modeli 5 DS TTV ma tylko 4 słupki. Wąskie elementy konstrukcji oraz zaokrąglone szyby sprawiają, że widoczność w każdym kierunku jest bardzo dobra.
